וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: בהחלטת מזוז היו פגמים

פנחס וולף

26.2.2008 / 8:49

שופטי ביהמ"ש העליון לא חסכו ביקורת מעסקת הטיעון שרקם היועמ"ש לנשיא לשעבר קצב. למרות זאת, העתירות נגד העסקה נדחו

בג"ץ פרסם הבוקר (שלישי) את פסק דינו בעתירות שהוגשו נגד עסקת הטיעון שחתמה פרקליטות המדינה עם הנשיא לשעבר, משה קצב. כארבעה חודשים לאחר סיום הדיונים בשש העתירות שהוגשו נגד העסקה. מפסק הדין עולה, כי בג"ץ החליט לדחות את העתירות שהוגשו נגד עסקת הטיעון.

ההחלטה התקבלה בהרכב של חמישה שופטי בג"ץ, ברוב של 3 שופטים מול שניים.- נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש (ראש ההרכב) והשופט אדמונד לוי היו בדעת מיעוט וסברו כי יש לקבל את העתירות נגד העסקה. לעומתם השופטים אליעזר ריבלין, איילה פרוקצ'יה ואשר גרוניס החליטו לקבל את עסקת הטיעון. עם זאת, כל השופטים הסכימו כי נפלו פגמים בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז.

בג"ץ קיבל למעשה את עמדת מזוז, שהוביל את חתימת עסקת הטיעון שבמסגרתה קצב יואשם בעבירות מין קלות יחסית לעומת טיוטת כתב האישום המקורי. לפי העסקה, יוגש כתב אישום חדש, וקצב יודה בהטרדה מינית ובביצוע במעשים מגונים שלא בהסכמה בשתי נשים שעבדו תחתיו, ובעבירה נוספת של הטרדת עד, נגד עובדת שלישית. עד חתימת העסקה, קצב הכחיש את כל העבירות שיוחסו לו.

דעת הרוב של השופטים היתה, שלמרות שנפלו פגמים באופן התנהלותו של היועץ המשפטי בפרשה, יש לדחות את העתירות, זאת בהעדר עילה להתערב בשיקול דעתו. לדעתם החלטתו לא חרגה ממתחם הסבירות. אולם לפי דעת המיעוט, השופטים דורית ביניש ואדמונד לוי, יש לתת צו מוחלט כך שהסדר הטיעון יתבטל, ולהקל על היועץ המשפטי לשקול מחדש את עמדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully