וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-15: נדחו הבחירות לנשיאות לבנון

25.2.2008 / 20:14

המשבר בלבנון מאיים לפלג את הליגה הערבית. מזכ"ל הליגה, עמר מוסא שהגיע לפתור את המשבר אמר שהוא זקוק לעוד זמן להגיע להסכם

הבחירות לנשיאות לבנון, שהיו אמורות להתקיים מחר, נדחו ל-11 במרץ, אחרי שהפלגים השונים בפרלמנט לא הצליחו להגיע שוב להסכמה. על הדחייה הודיע דובר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי. לדברי ברי, הדחייה נועדה לאפשר ליו"ר הליגה הערבית, עמר מוסא להמשיך במאמציו להגיע לפשרה בין הצדדים, שתאפשר את מינויו של הגנרל מישל סולימן לתפקיד.

עמר מוסא אמר שיש צורך בעוד זמן כדי להגיע להסכם, למרות שקיווה להגיע לטיוטת הסכם. מוסא אמר את הדברים אחרי שקיים מפגש בין ראשי הקואליציה, סעד חרירי ואמין ג'מאייל לבין נציג האופוזיציה מישל עאון. הצדדים כבר הסכימו על מינויו של מישל סולימן, אולם עדיין יש מחלוקת על מספר המושבים שכל אחד מהצדדים יקבל בקבינט העתידי.

המשבר מאיים ליצור מחלוקת בליגה הערבית, שעתידה לקיים מפגש פסגה בסוף חודש מרץ בדמשק. חרירי וג'מאייל מאשימים את סוריה במשבר הפוליטי בו נתונה לבנון. ערב הסעודית, למשל, ככל הנראה לא תשתתף בפסגה בדמשק אם המשבר בלבנון לא ייפתר ויש מדינות נוספות שתומכות בעמדת הקואליציה הלבנונית. החשש הוא שאם המשבר הפוליטי בלבנון לא ייפתר בקרוב, תחול התדרדרות ויפרצו עימותים שידרדרו את לבנון שוב למלחמת אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully