וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ההגירה עצרה מאות זרים בת"א

נתיב נחמני

25.2.2008 / 16:57

כוחות משטרה גדולים עצרו 240 זרים, ומתכוונת לגרש חלק מהם. פעילי זכויות אדם: "המדינה מתעללת בחסרי ישע"

240 אזרחים זרים עוכבו היום (שני) לחקירה על ידי משטרת ההגירה בתל אביב, בעקבות החלטת ראש הממשלה אהוד אולמרט אתמול לעצור את זרם המסתננים לישראל. רפ"ק אורית פרידמן, דוברת מנהלת ההגירה, סיפרה היום לוואלה! חדשות כי מאות הזרים עוכבו לצורך בדיקת מעמדם בישראל.

הבוקר פשטה משטרת ההגירה בכוחות מתוגברים על מתחם הרחובות העלייה, הר-ציון ולוינסקי שבדרום תל אביב, ועצרה מאות פליטים וזרים באמצע הרחוב. "מי שיתברר כפליט או כאלו שבהליך בירור מעמדם כפליטים לא יגורש מהארץ", אמרה פרידמן, "גם אלו שבעלי משפחות בארץ ואפילו חד-הוריים לא יגורשו, אלא רק נתינים זרים ששוהים בארץ באופן בלתי חוקי, בדגש על מסתננים".

"אי אפשר להתנהג כך לבני אדם, לא משנה מעמדם החוקי", אמר היום לוואלה! חדשות מנהל הפעילות של "אמנסטי" ישראל, אילן לונאי. לדבריו, חלק מהאנשים שנעצרו היום רק שוחררו ממעצר בכלא קציעות ביום חמישי האחרון. "המדינה מתעללת בחסרי ישע. אי אפשר לשחרר אנשים לרחוב ולעצור אותם שוב כמה ימים לאחר מכן".

שיעור הכרה בפליטים מהנמוכים בעולם

מנתוני משטרת ההגירה עולה כי בין השנים 2007-2002 נכנסו לתחומי המדינה כחמשת אלפים בני אדם בצורה לא חוקית, ובחודשיים האחרונים בלבד הסתננו לישראל כאלפיים זרים.

ישראל מחויבת מתוקף אמנת הפליטים של האו"ם להגן על כל פליט הנרדף במדינתו, ומגיע לתחומה. אמנת האו"ם מבטיחה לפליטים עם הגיעם מסמך המחסן אותם ממעצר ומגירוש. ההחלטה על מתן הכרה ומקלט מדיני נתונה להחלטת המדינה, לאחר בחינה של כל מקרה לגופו.

ב-2006 ביקשו כ-1,400 פליטים מקלט מדיני בישראל. רק ששה מהם, המווים 0.4%, זכו במבוקשם. מנתוני ארגון "אמנסטי" עולה, כי אחוזי ההכרה בפליטים במדינת ישראל, שהיתה דווקא בין המקדמות הנלהבות של כינון אמנת האו"ם, הוא מהנמוכים בעולם. לצורך השוואה, מכירות צרפת ובריטניה באלפי פליטים בשנה, המהווים כ-15% ממבקשי המקלט המדיני בארצן. לבנון מכירה ב-14.3% וכוויית ב-17.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully