וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיעת קדימה מתנגדת למו"מ על ירושלים

פנחס וולף

25.2.2008 / 17:19

חברי הכנסת של הסיעה החליטו היום כי המפלגה צריכה להיצמד למצעה, המדבר על ירושלים המאוחדת, בניגוד לעמדת חיים רמון

חברי הכנסת של סיעת קדימה התכנסו היום (שני) בכנסת לדיון על סוגיית ירושלים במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים, ובניגוד לעמדת השר חיים שר רמון, החליטו כי הסיעה צריכה להיצמד למצעה, המדבר על ירושלים המאוחדת, כל עוד אין החלטה אחרת.

יו"ר הסיעה ח"כ אלי אפללו אמר לוואלה! חדשות, כי הישיבה התכנסה על רקע דרישה של חלק גדול מהחברים לדון בהתפתחויות בנושא ירושלים בכפוף למצע קדימה. לדבריו, "לקדימה יש מצע שצריך להתנהל על פיו".

ח"כ דוד טל טען בדיון, כי "ערפאת חשש לקבל החלטות גם כשברק נתן לו הכל. אין היום לשום מנהיג ערבי כושר לקבל החלטה בנושא ירושלים. לא אישרנו בבחירות שאנו מוכנים לדבר על ירושלים. זה נושא מהותי שחשוב מאוד גם בישראל ובגולה".

ח"כ עתניאל שנלר אמר: "קדימה נוצרה לא כחלק מתפיסת העולם של הליכוד, אך היא איננה תכנית ז'נבה או מפלגת העבודה. היא בדיוק באמצע . ישראל לא תאבד ריבונות באגן הקדוש. אפשר לבחון גם את נושא שכונות הקצה, אך חשוב לזכור שירושלים לא שייכת לישראלים בלבד אלא לעם היהודי כולו".

ח"כ זאב אלקין (קדימה), מיוזמי הדיון, ציטט בישיבה היום מדבריו של רה"מ אהוד אולמרט בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים בדבר הסכנות בעצם הדיבורים על חלוקת ירושלים ועל החובה להיאבק למען אחדותה ושלמותה של העיר. "כל מי שרוצה לדבר על חלוקת ירושלים בניגוד למצע קדימה מוטלת עליו חובה קודם להביא זאת לסיעה ולמועצת קדימה ולבקש לתקן את המצע. לפיכך על שרי קדימה להציג את אחדותה של ירושלים כקו אדום בדומה לנושא הפליטים".

ח"כ ראובן ריבלין אמר, כי "יש מו"מ עירני מאוד על חלוקת ירושלים, למרות ההכחשות של ראש הממשלה ושרת החוץ. עדות מוצקה לכך אנו מקבלים מראשי מדינות ואישים בינלאומיים שאולמרט משוחח איתם. נכון שלא התפללנו לוולאג'ה אלא להר הבית, אבל צריך לדעת שמי ששולט בוולאג'ה ובאבו דיס, שולט גם על הר הבית ומזרח העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully