וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה מתכננת לגייס 18.8 מיליארד דולר

25.2.2008 / 15:09

ענקית כרטיסי האשראי תנפיק לציבור 446.6 מיליון מניות במחיר של 42-37 דולר למניה. 60% מכלל כרטיסי האשראי בעולם הם של ויזה

ענקית כרטיסי האשראי העולמית ויזה חשפה היום את נתוני ההנפקה הראשונה לציבור המתוכננת שלה. החברה מתכננת למכור לציבור 446.6 מיליון מניות במחיר של 42-37 דולר למניה. בקצה הגבוה של הטווח מדובר בגיוס של 18.8 מיליארד דולר.

ויזה, אשר שישה מתוך עשרה כרטיסי אשראי בעולם הם שלה, הגישה בנובמבר מסמכים ראשונים הנוגעים להנפקתה הראשונה לציבור בבורסת NYSE תחת הסימול V, בעקבות הנפקתה המוצלחת של מתחרתה הקטנה יותר מאסטרקארד, שגייסה 2.4 מיליארד דולר בהנפקתה הראשונה לציבור ב-2006.

בחודשים האחרונים הובילה ויזה סדרה של מהלכי ארגון מחדש במסגרת ההכנות לקראת הנפקתה, בהן היפרדות מהחטיבה האירופית ויזה אירופה, שתמשיך לפעול כארגון חברים שנמצא בבעלות הבנקים ומנוהל על ידם והפכה בפועל לזכיינית של החברה.

1.46 מיליארד לקוחות

אולם על הנפקתה המתוכננת של ויזה מעיבה הטלטלה בשווקים הפיננסים, שפגעה בשוק ה-IPO בארה"ב בצורה משמעותית והובילה לדחייתן המשוערת של רבות מההנפקות הראשונות לציבור שתוכננו למחצית הראשונה של השנה.

ויזה, שהוקמה לפני יותר מ-40 שנים, מספקת שירותים ל-24 מיליון סוחרים בעולם וללא פחות מ-1.46 מיליארד לקוחות ב-160 מדינות.

מדי דקה, יותר מ-100 אלף לקוחות ברחבי העולם עושים שימוש בכרטיס ויזה, והיקף הרכישות שמתבצע באמצעות כרטיס האשראי מסתכם מדי שנה ב-4.3 טריליון דולר - סכום גדול יותר מהתוצר המקומי הגולמי של יפן.

  • עוד באותו נושא:
  • ויזה
  • גיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully