וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מראלף ניידר?

טלי גולדשטין

25.2.2008 / 13:06

קלינטון ואובמה לא התרגשו במיוחד מהכרזתו של ראלף ניידר כי יתמודד בבחירות לנשיאות. "זוהי מדינה חופשית", אמרה קלינטון

הילרי קלינטון וברק אובמה, המועמדים הדמוקרטים במרוץ לנשיאות, לא התרשמו במיוחד בהכרזתו של ראלף ניידר אתמול (ראשון) כי יתמודד שוב על נשיאות ארצות הברית. לפי דיווח ברשת "פוקס ניוז", כשנשאלו לגבי ההשלכות האפשריות של ההכרזה, מתחו קלינטון ואובמה ביקורת על ניידר, ובמקביל ניסו להמעיט בחשיבות העניין.

"ניידר הוא אדם המאמין כי לאלו שלא מקשיבים לו ומאמצים את עמדותיו, אין כל משמעות. נראה כי הוא מחשיב מאד את פועלו", אמר אובמה. "מבחינה היסטורית, ניידר הוא פוליטיקאי ייחודי שפעל מעל ומעבר למען הצרכנים האמריקאים כך שהוא דמות הירואית במובן הזה ואינני מתכוון להמעיט בערכו". לדבריו, הוא אינו חושש מהצטרפותו של ניידר למרוץ, משום שלהערכתו הוא יזכה בקולות מעטים בלבד.

קלינטון נשמעה פחות נלהבת. "כמובן, הכרזתו של ניידר אינה תורמת למועמד הדמוקרטי, יהא אשר יהא. אך זוהי מדינה חופשית. איני יודעת מטעם איזו מפלגה ירוץ ניידר. מטעם איזו מפלגה הוא התמודד בפעם הקודמת? מישהו בכלל זוכר? המפלגה הירוקה? כפי שאתם יודעים, נוכחותו במפלגה הירוקה מנעה מאל גור להפוך לנשיא הירוק ביותר שהיה יכול להיות לנו אי פעם ואני חושבת כי זה דבר מצער. שילמנו מחיר גבוה על כך", אמרה הסנטורית.

האם העקביות משתלמת?

ניידר, הפעיל החברתי האמריקאי שהצהיר על כוונותיו בתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת CBS, התמודד כבר בשנים 1992, 1996, 2000 ובשנת 2004, וקיבל אחוז זעום של הקולות. אולם ההתמודדות שלו בשנת 2000 הייתה בעלת משקל, משום שלטענת הדמוקרטים הוא קיבל קולות של אזרחים שהיו מצביעים למפלגה הדמוקרטית, ובכך הטה את הכף לטובת ג'ורג' בוש, שהתמודד נגד אל גור.

ניידר נימק את החלטתו להתמודד בכך שוושינגטון הפכה להיות "שטח כבוש על ידי תאגידים", המפנים את הממשלה נגד האינטרסים של הבוחרים. עורך הדין בן ה-74 פעל לאורך הקריירה שלו נגד חברות גדולות והשפעתן על הממשל, בעד איכות הסביבה ולמען זכויות אדם. כמו כן, טען ניידר להגנתו כי הוא אינו הסיבה לכך שגור הפסיד בבחירות ב-2000 ונופף אצבע מאשימה לכל עבר, מזיופי קולות בוחרים במיאמי ועד לבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully