וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: "ממשיכים להסית נגד ביהמ"ש"

ספי קרופסקי

25.2.2008 / 12:56

נשיאת העליון נאמה בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא, ואמרה כי "על מילות הסתה שילמה הדמוקרטיה בישראל מחיר יקר"

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש יצאה היום (שני) בהתקפה מרומזת כנגד שר המשפטים דניאל פרידמן, וכנגד "גורמים המנסים לפגוע בתדמית בית המשפט". בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא אמרה ביניש: "לצערנו, יום יום ושעה שעה מנסים גורמים שונים לגרום לירידת אמון הציבור במערכת המשפט, לפגוע בכבודם של השופטים ואף להסית נגדם. על מילות הסתה שילמה הדמוקרטיה בישראל מחיר יקר".

ביניש ציינה כי "בין היתר, במסגרת המסע לפגיעה בשופטי ישראל, יש ניסיונות לא מעטים ומגמתיים לתאר את ציבור השופטים, כאנשים הנהנים מחופשות, כאנשים שאינם מנצלים את מירב זמנם לעבודה". הנשיאה פנתה אל השופטים החדשים, וביקשה מהם לא להקשיב לקולות האלו. "הם מבוססים על מידע מוטעה ומטעה. המציאות מאוד רחוקה מתיאור זה - לא מניה ולא מקצתה. ימי העבודה עמוסים - מצפה לכם עבודה רבה, וימי החופשה מוקדשים לכתיבה".

השר פרידמן, שהשתתף גם הוא באירוע, נמנע מלהשיב לנשיאה, ואמר כי הוא מסכים עם דבריה של הנשיאה ביניש כי מדובר בתקופה קשה וכי מרבית העיכובים בפסקי הדין אינם באחריות השופטים העושים עבודה נאמנה.

"מערכת המשפט נקיה ועושה עבודה נאמנה ביותר ואין להשמיע ביקורת גורפת על בתי המשפט, אך כשיש קלקולים או אדם שלא מתפקד או חלק מהמערכת אינו מתפקד צריך לתקן זאת", הוסיף השר.

הנשיא שמעון פרס פנה אל השופטים החדשים וציין בפניהם כי שיקוליו של שופט מחויבים להיות מעל כל ספק. "לא שיקולי תקשורת. לא קשרי פוליטיקה, לא אמביציה של קריירה ולא עריכת חשבונות. אלה אסור שיחדרו לשיקול דעתו, או למסקנתו המשפטית", אמר פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully