וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר לא יעסוק במאחזים בלתי חוקיים

פנחס וולף

25.2.2008 / 12:43

הוועדה לביקורת המדינה לא תבקש מהמבקר להגיש דו"ח העוסק במאחזים. רמון: "לא הוקמו מאחזים חדשים אלא רק קרוואנים"

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות. עריכת וידאו: ענת ברק)

הוועדה לביקורת המדינה קיבלה את הצעת ההחלטה של יו"ר הוועדה זבולון אורלב להימנע מלבקש דו"ח ממבקר המדינה בנוגע למאחזים הבלתי חוקיים. זאת לאחר שיוזם הדיון, ח"כ אבשלום וילן (מרצ), ביקש שהוועדה לא תקיים הצבעה מפני שהשר חיים רמון (קדימה), יו"ר הוועדה ליישום דו"ח המאחזים של טליה ששון הבטיח במהלך הישיבה להגיש בקרוב טיוטת המלצות בנושא.

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס אמר בוועדה כי משרדו לא יעסוק בעניין המאחזים הבלתי חוקיים משום שזה נדון בבג"ץ בשלוש עתירות שונות. רמון אמר בוועדה, שעוסקת ביישום הדו"ח, כי משנת 2005 המדינה לא מזרימה כספים למאחזים אלא באישור של היועץ המשפטי לממשלה מייק בלס וכי לא הוקמו מאחזים חדשים.

"לצערי הרב בחלק מהמאחזים הקיימים נוספו קרוואנים נוספים" הסביר רמון. לדבריו, אף אחד לא מתעלם מכך שהבנייה ביהודה ושומרון נובעת מרצון לקבוע עובדות מדיניות ולא ממצוקת דיור. רמון הבטיח כי בקרוב תמליץ הוועדה בראשותו כי יידרש אישור של דרג מדיני לבנייה שיש לה משמעות מדינית. בניה מזערית לא תידרש לאישור כזה.

"אם היה תלוי בי כל מה שבתוך הגדר היה מאושר ומה שמחוץ לגדר לא היה מאושר ואני הייתי מאושר אם היה מתפנה", אמר רמון. לדבריו יש רצון להימנע מעימות עם המתנחלים.

"תם עידן המתנחל הפראייר"

יועץ ראש הממשלה להתיישבות איתן ברושי אמר בוועדה כי במאחזים הבלתי חוקיים גרים 7,000 יהודים, שהם מעט יותר מאלו שגרו בגוש קטיף ולכן לא ניתן להתייחס אליהם בקלות דעת. הוא הבטיח לאשר בימים הקרובים תוספת בניה לגושי ההתישבות תוך מתן העדפה לירושלים וגוש עציון.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הפיץ מכתב לחברי הכנסת לקראת הישיבה ובו כתב כי "המנהל האזרחי רוצה לחנוק את ההתיישבות. לא שמעתי על היסטריה גדולה כל כך בנושא ההשתלטות הערבית על אדמות המדינה בגליל ובנגב". מטה "חומש תחילה" הגיב להחלטה והצהיר כי "עידן המתנחל הפראייר נגמר. לא נסכים יותר להיות שק החבטות של כל גורם פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully