וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אני חב את כל כולי לארה"ב"

טלי גולדשטין

25.2.2008 / 9:54

המועמד הדמוקרטי אובמה הגיב בחריפות לביקורת שספג מצד המחנה הרפובליקני, הטוען כי הוא ואשתו אינם פטריוטים מספיק

ברק אובמה יצא אתמול (ראשון) נגד הביקורת על אשתו ועל עצמו, כי הם אינם פטריוטים דיים. כך דיווחה רשת CNN. במהלך כנס בעיר לוריין שבאוהיו, ביקש אחד הכתבים מאובמה להגיב על ניסיונות השמרנים והרפובליקנים לצייר לו תדמית של לא פטריוט. הכתב ציין כדוגמה תקרית אחת במהלכה שכח אובמה לשים את ידו על ליבו במהלך השמעת ההמנון הלאומי.

אובמה ענה בתגובה כי אם היו נשפטים על כך, "75% מהאמריקאים שהלכו אי פעם למשחק פוטבול או בייסבול היו נמצאים אשמים".

כשנשאל כיצד ייאבק בתדמיתו כלא פטריוט, אמר אובמה: "פטפוטי סרק ושטויות תמיד נשמעים בבחירות כלליות, הלא כן? אם זה לא היה כך, אלה לא היו בחירות. אם אתם זוכרים, בתחילה שמי היווה בעיה. אחר כך עלה נושא המוסלמיות, ועכשיו נושא הפטריוטיזם. הדרך בה אגיב לכך היא האמת: שאני חב את כל כולי למדינה הזו", הוסיף.

אובמה שימש יעד לשמועות שונות מאז השיק את הקמפיין שלו – שמועות כי הוא מוסלמי, כי נשבע לתפקיד סנטור בעזרת עותק של הקוראן וכי למד בבית ספר איסלמי קיצוני כשהיה ילד באינדונזיה.

מישל אובמה נכשלה בלשונה

הכתב ציין בנוסף כי הסנטור מאילינוי לא נוהג לענוד על דש בגדו את סיכת הדגל האמריקאי, נפגש עם חברים לשעבר ב"וות'ר אנדרגראונד", ארגון קיצוני שהתנגד למלחמה בווייטנאם, וכי אשתו מישל צוטטה באחרונה כאומרת שעד לא מזמן לא חשה כלל גאווה בארצות הברית.

לגבי הערתה של אשתו, אמר אובמה כי היא פשוט נכשלה בלשונה. "כוונתה (של אשתי) היתה כי זו הפעם הראשונה שהיא חשה גאווה בפוליטיקה האמריקאית. זה נכון עבור אנשים צינים רבים במדינה זו. היא התייחסה לעובדה כי זמן רב חשה ציניות לגבי הפוליטיקה האמריקאית, אך כעת היא גאה בהשתתפות האנשים ובמעורבותם במסע הבחירות כפי שמעולם לא היו", ביאר אובמה.

לגבי העובדה כי אינו עונד את סיכת הדגל האמריקאי, אמר אובמה כי לרפובליקנים אין זכות בלעדית על פטריוטיזם . "זהו דיון שאשמח לערוך", הוסיף. "אנו עוד ניווכח לדעת מהי ההגדרה האמיתית של פטריוטיזם לפי העם האמריקאי". לגבי שאלת מעורבותו עם "וות'ר אנדרגראונד", סרב אובמה להגיב.

חברי הארגון הקיצוני ביצעו התקפות טרור והטמינו פצצות בגבעת הקפיטול ובפנטגון בשנות ה-70. וויליאם בורטון, דובר הקמפיין של אובמה, אמר כי הסנטור מוקיע את מעשי האלימות של הארגון. "הוא היה בן שמונה כשהארגון היה פעיל וכל ניסיון לקשור בינו לבין אירועים שהתרחשו לפני 40 שנה הוא מגוחך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully