וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד: סוכן סמוי מפליל סוחרי סמים

נתיב נחמני

25.2.2008 / 9:13

צוות וואלה! חדשות הצטרף למבצע מעצר של סוחרי סמים, שנתפסו בזכות סוכן לא שגרתי: שוטר חרדי. 11 סוחרים נעצרו

איריס דומאני

(צילום וידאו: איריס דומאני; עריכת וידאו: יאיר דניאל)

11 סוחרי סמים נעצרו הלילה במהלך מבצע משטרתי רחב היקף באזור רמלה-לוד. כמאה שוטרים לקחו חלק במבצע המעצרים שהתאפשר בזכות עבודתו של סוכן סמוי מיחידת הסוכנים של מרחב השפלה, שבחודשים האחרונים קנה סמים מעשרות סוחרים.

הסוכן, שלמה טרייטל, הפתיע את כולם. "בהתחלה חשבתי שזאת מצלמה נסתרת. כשהראו לי אותו חשבתי שעובדים עלי", סיפר סנ"צ אבי נוימן, מפקד היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז על הפעם הראשונה בה פגש את הסוכן. הסיבה להפתעה: טרייטל הוא שוטר חרדי בן 34, נשוי ואב לחמישה, ובהחלט לא נראה כמו סוכן סמוי טיפוסי.

לרוב נהוג לבחור סוכן שייטמע בין אלו שאותם הוא אמור להפליל, אבל הפעם נראה שמישהו במשטרה שינה את החשיבה ושלח לסוחרים את הבן אדם הכי בולט בסמטאות הערביות של לוד – צעיר חרדי. וזה עבד. כנראה שאיש מהסוחרים לא חשד שהבחור הכי בולט בשטח הוא סוכן.

"שמח במעצרים שלנו"

בארבע בבוקר התכנסו השוטרים, הבלשים ולוחמי מג"ב במטה מחוז המרכז שברמלה. לאחר תדריך פרטני שכלל הקרנת סרטוני מצלמה נסתרת בו נראה הסוכן קונה סמים מאותם הסוחרים, יצאו הכוחות לביצוע המעצרים. צוות וואלה! חדשות הצטרף לכח בפיקודו של רס"ל מנשה מזרחי מהימ"ר לעצור סוחר במתחם משפחת אזברגה שבלוד.

השוטרים עבדו בזוגות. שניים שניים הם סגרו את היציאה מהמתחם ומזרחי וסגנו נכנסו לתוך הבית. מספר דפיקות בדלת, היא נפתחת והשוטרים בפנים. העצור - סלח אזברגה בן 28, חשוד בסחר בסמים. המעצר היה נקי ושקט ובחיפוש במתחם לא נמצאו סמים, אך נתפס סכום גדול של כסף והשוטרים מבטיחים לחזור עם כלבי גישוש למתחם. "היום זה כמו עוד יום בפארק", סיפר ערן, מפקד צוות ביחידת צבר מג"ב שרגיל לחוויות מעצר קשות בהרבה, "בדרך כלל שמח הרבה יותר במעצרים שלנו".

"המופע הזה הוא לא חד פעמי ואנחנו צריכים להיות יצירתיים בכל פעם ולהתחדש במלחמה הזאת", אמר מפקד המחוז ניצב ניסים מור בתדרוך לשוטרים לפני היציאה, "הסוכנים הם אחד הכלים המשמעותיים שיש לנו". ואכן, בשנים 2007-2006 הופעלו באזור רמלה-לוד חמישה סוכנים שהביאו ל-95 מעצרים.

"בלוד ימשיכו למכור סמים", סיכם מפקד הימ"ר, "אבל אני רוצה שהם ימשיכו למכור בידיעה שאנחנו נגיע גם אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully