וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווכת החדשה בין חמאס לפתח: תימן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.2.2008 / 21:42

על פי ההצעה המצב בעזה יחזור לקדמותו, טרם ההפיכה שביצע חמאס. אבו מאזן ברך על היוזמה ומסר כי הוא מוכן להיענות לה

גורם חדש נכנס כמגשר במשבר בין חמאס לפתח. נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, הגיש היום (ראשון) יוזמה חדשה ליישב את הסכסוך הארוך בין שני הארגונים. יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן מברך על היוזמה. בחמאס מברכים אך מסתייגים.

היוזמה התימנית, שנמסרה לידי הנהגת פתח והנהגת חמאס, מורכבת משבעה סעיפים הקובעים כי המצב בעזה יחזור לקדמותו טרם ההפיכה שביצע חמאס בחודש יוני. במסגרת זו, תוחזר השליטה במוסדות הרשות ובמטות הביטחוניים לידי הרשות וייקבע תאריך לבחירות מוקדמות.

אבו מאזן ברך על היוזמה ומסר לכלי התקשורת כי הוא מוכן להיענות לה. בחמאס מסרו כי קיבלו את יוזמתו של נשיא תימן וכי הם "בוחנים אותה". בנוסף הודיעו בארגון כי הם מוכנים לדון בכל יוזמה לדיאלוג בין הארגונים ללא תנאים. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "חמאס מוכן להשקיע כל מאמץ אפשרי שיבטיח את החזרת הדיאלוג בין חמאס לפתח, שבו נדון בפתיחות בכל הסוגיות".

יש לציין כי עד כה נכשלו גורמים רבים בתיווך בין חמאס לפתח, ביניהם קטר, סעודיה ומצרים. מאז השתלטות חמאס על הרצועה בחודש יוני האחרון חלה הידרדרות ביחסים בין שני הארגונים. שיא העימותים נרשם כשכל ארגון חטף ורצח פעילים בארגון השני. כעת היחסים בין הארגונים מתוחים ביותר, וקיים רצון הדדי לחדש את המגעים ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully