וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קומוניסטי באיחוד האירופי

שי אילן

24.2.2008 / 21:24

קפריסין בחרה לנשיאה את דימיטריס כריסטופיאס שהבטיח לקדם את איחוד האי ולשפר את הרווחה, בלי לפגוע בשוק החופשי

דימיטריס כריסטופיאס מהמפלגה הקומוניסטית הקפריסאית הוא הנשיא הנבחר של קפריסין. הוא ניצח בסיבוב השני של הבחירות את יאניס קסולידס, נציג הימין. הניצחון, בהפרש קטן יחסית של כשלושה אחוזים, מציב לראשונה בראש מדינה החברה באיחוד האירופי נשיא קומוניסט. זמן קצר לאחר הבחירה, הנשיא הנבחר ונשיא החלק הטורקי של קפריסין, מהמט עלי טלאט הודיעו שיפגשו.

כריסטופיאס, בניגוד לקודמו טאסוס פפדופולוס תמך בדרישת האיחוד האירופי לאיחוד מחודש של האי, שחולק ב-1974 בתום מלחמה בין הטורקים ליוונים. באופן רשמי, כשהיה חבר בממשלתו של פפדופולוס, כריסטופיאס לא ביטא עמדה זו בקול רם, אבל אחרי שהציג את מועמדותו הוא הכריז שהוא בעד איחוד האי.

הנשיא החדש הוא יליד 1946. מגיל צעיר הוא היה חבר בחוגי שמאל, ולמד היסטוריה על חשבון המפלגה הקומוניסטית בברית המועצות, שם קיבל תואר דוקטור. הוא שימש בתפקידים שונים בחוגי המפלגה ובפרלמנט ונשא בתואר יו"ר הפרלמנט הקפריסאי זמן רב. לכריסטופיאס קשרים טובים עם השמאל הטורקי בקפריסין, מה שעשוי לקדם את התהליך של איחוד האי. אשר לתפיסותיו הכלכליות, כריסטופיאס אמר שהוא מתכוון לפעול למען רווחה והשכבות החלשות, אולם הוא אמר גם שאינו מתכוון להתערב בשוק החופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully