וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלוק נגד פלוק

טלי גולדשטין

24.2.2008 / 17:00

גן החיות הגרמני, בו גדלה גורת דוב הקוטב "פלוק", נלחם בבית המשפט מול חברת ממתקים שרשמה לראשונה על שמה את השם "פלוק"

גן החיות "נירנברג", המקווה לגרוף רווח ניכר מגורת דוב הקוטב החדשה שנולדה בתחומו, ביקש מבית המשפט להתערב לטובתו במחלוקת משפטית לגבי שם הגורה "פלוק", כך דיווח היום (ראשון) העיתון הבריטי "טלגרף". המחלוקת החלה כאשר חברת הממתקים הבווארית "פייר פילד" רשמה על שמה את השם "פלוק" ("פתית שלג") ב-13 בינואר, חמישה ימים לפני שהעיר נירנברג הכריזה כי בחרה את אותו שם לגורת דוב הקוטב שנולדה בגן החיות בעיר.

"לא רצינו לפתוח במריבה", אמר וורנר שוברט העובד בחברת "פייר פילד". "פשוט חשבנו שזה שם יפה". אך רשויות נירנברג לא השתכנעו מההסבר, במיוחד לאחר שגילו שהחברה רשמה על שמה לא רק את השם "פלוק" אלא גם את השמות "פלוק דובת הקוטב" ו"פלוק הגורה".

זהו מעשה מוזר, אמר רונלד הופלר האחראי על שיווק הגורה בעיר. זאת מאחר ולמוצר העיקרי של "פייר פליי", ממתקים, אין שום קשר לדובי קוטב.

שורש המחלוקת נעוץ כמובן בכסף. פלוק דובת הקוטב צפויה להכניס לעיר נירנברג מיליוני דולרים, מכרטיסי כניסה לגן החיות ועד למוצרים המשווקים באמצעות שימוש בשמה. יצרניות הצעצועים להוטות להשתמש בפופולריות של פלוק ומוכנות כבר לשווק קו מוצרים שלם שיישא את הלוגו הרשמי של הדובה היושבת על פרח. קנוט, גור דוב קוטב נוסף שהפך לכוכב בינלאומי, היה אחראי לרווחים של למעלה מ-20 מיליון דולר עבור גן החיות בברלין. בית המשפט צפוי לפסוק בנושא ב-7 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully