וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זכור מאשים את המשטרה ברצח צעיר ערבי

פנחס וולף ונתיב נחמני

24.2.2008 / 18:18

לטענת הח"כ, ג'יפ משטרתי דרס אופנוען שלא עצר במחסום, וביצע בו וידוא הריגה. המשטרה: "הנסיבות כפי שתועדו מוכיחות את ההפך"

ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל) האשים הבוקר (ראשון) את המשטרה ברצח סלימאן אלעתאיקה ביום חמישי שעבר. לדבריו, המשטרה ביצעה לינץ' אכזרי באלעתאיקה, תושב הכפר הבלתי מוכר ואדי אל נאם שבנגב. המשטרה פתחה במרדף אחריו בחשד למעורבותו בשוד שאירע באותו יום בנתיבות.

אלעתאיקה סירב לעמוד במחסום מכיוון שנהג באופנוע שתוקף הביטוח שלו פג ולכן נמלט. לטענת זכור, ג'יפ משטרתי התנגש בו בכוונה וביצע וידוא הריגה בגופתו כשדרס אותו פעמים רבות לנגד עיניהם של תושבי הכפר. כל אותו הזמן לא נשקפה כל סכנה לחיי השוטרים.

זכור ביקש להעלות את הנושא כהצעה דחופה לסדר היום של הכנסת ואף שיגר מכתב לשר לביטחון פנים אבי דיכטר. במכתב טען זכור כי "סלימאן אלעתאיקה הוא קורבן נוסף לקורבנות הערבים הרבים שנרצחו על ידי כוחות המשטרה הישראלית המתנהגת בעוינות וגזענות מופרזת נגד התושבים הערבים. אני מבקש להורות לפתוח בחקירה מיידית ולהעמיד את מבצעי הלינץ' לדין". בשיחה עם וואלה! חדשות טען זכור כי לרוכב האופנוע לא היה קשר לשוד בנתיבות.

ברק סרי, יועצו של השר דיכטר מסר לוואלה! חדשות כי המכתב טרם התקבל במשרדם וכשיתקבל יעבירו אותו להתייחסות המשטרה ויגיבו על הדברים בהתאם.

המשטרה שוקלת לתבוע את זכור

ממשטרת מרחב הנגב נמסר כי הם דוחים על הסף את הטענות. "נסיבות האירוע כפי שתועדו מוכיחות בדיוק להפך. נהג האופנוע נסע בפראות, התנגש ברכב המשטרה וכך נהרג. במידה והדברים אכן נכתבו על ידי חבר בכנסת ישראל, הם מקבלים משנה תוקף של חומרה וזלזול בוטה ברשויות החוק והאכיפה והדבר ראוי לכל גינוי. משטרת מרחב הנגב פועלת בנחישות כנגד מבצעי עבירות, כמו במקרה זה, לאחר שבוצע שוד אלים מרכב להפצת סיגריות בנתיבות".

בנוסף, גורמים במשטרה סיפרו היום לוואלה! חדשות כי נשקלת הגשת תביעת דיבה נגד ח"כ זכור "מדובר בחבר כנסת שמנסה לצבור הון פוליטי בדרך פסולה ולצבור קולות מהמגזר שלו על חשבון המשטרה", אמר גורם בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully