וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על הכורדים בטורקיה לצאת למלחמה ברשויות"

24.2.2008 / 12:14

קריאתו של המפקד הבכיר במחתרת הכורדית, באה בעקבות פלישת כוחות של הצבא הטורקי לצפון בעירק בשבוע שעבר

מפקד בכיר במחתרת הכורדית ה-PKK קרא לכורדים המתגוררים בערים טורקיות לקום ולהילחם ברשויות על רקע הפלישה הקרקעית של צבא טורקיה לצפון עירק, כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הטורקית "פיראט". ממשלת טורקיה שלחה ביום חמישי אלפי חיילים דרך הגבול ההררי לתוך צפון עירק, על מנת להילחם בלוחמי הגרילה המשתמשים באזור כבסיס ממנו הם משגרים התקפות על יעדים בטורקיה.

"אם ברצונכם להרוס אותנו, התושבים הכורדים הצעירים יהפכו את הערים הטורקיות לבלתי נסבלות למחייה", ציטטה סוכנות החדשות את בהוז ארדל, מפקד בכיר ב-PKK בצפון עירק. לדוגמא, שני צעירים יכולים להצית מאות מכוניות, הוסיף ארדל.

צפון מזרח טורקיה, אזור עני של המדינה המאוכלס בעיקר בכורדים, היה עד פעמים רבות להפגנות אלימות התומכות במחתרת הכורדית, למרות שהשקט נשמר באזור מאז החלה טורקיה בסתיו האחרון בהפצצות אוויריות של יעדי PKK בתוך עירק. כמה ערים גדולות במערב טורקיה, כגון איסטנבול ואיזמיר, כוללות אף הן אוכלוסיות גדולות של כורדים.

ארצות הברית, התומכת אמנם בזכותה של טורקיה להגן על עצמה מפני המורדים, קראה אף היא לחזרה מהירה של כוחות הקרקע הטורקים אחרי שימלאו את משימתם. טורקיה מאשימה את ה-PKK במותם של כ-40 אלף בני אדם מאז 1984. ארצות הברית, האיחוד האירופי וטורקיה מחשיבות את ה-PKK כארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully