וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מושארף עשוי להתפטר בימים הקרובים"

טלי גולדשטין

24.2.2008 / 11:07

לאחר שהדגיש כי לא יעזוב מרצונו למרות התבוסה בבחירות לפרלמנט, מקורבים לנשיא פקיסטן טוענים עתה כי התפטרותו קרובה

נשיא פקיסטן פרווז מושארף שוקל להתפטר מתפקידו ולא לחכות עד שיריביו ידיחו אותו, כך אמרו גורמים המקורבים לנשיא לעיתון הבריטי "טלגרף". לדברי מקורב למושארף, הנשיא מאמין כי לא נותרה לו שום אפשרות אחרת, אחרי ששלוש מהמפלגות הגדולות שניצחו בשבוע שעבר בבחירות לפרלמנט הפקיסטני הודיעו כי יקימו ממשלה קואליציונית.

"מושארף החל לדון באסטרטגיית התפטרות", אמר חבר הקרוב אליו. "אני סבור כי זה עניין של ימים ולא חודשים לפני שיודיע על עזיבתו, מאחר והוא מעוניין לסגת בכבוד". על פי עוזרים בכירים, מושארף מעוניין להימנע ממאבק כוחות עם הפרלמנט החדש, בו יריביו הפוליטיים יוכלו בקלות לגייס את הרוב הנדרש על מנת להדיחו. "מושארף אולי עשה טעויות רבות, אך הוא באמת ובתמים ניסה לבנות את המדינה והוא אינו מעוניין להרוס אותה על מזבח כסאו", אמר גורם המקורב לנשיא.

לדברי גורמים בכירים אחרים, שקל מושארף להתפטר באופן מיידי לאחר שהתקבלו התוצאות הסופיות של הבחירות, אך שוכנע על ידי נאמני מפלגתו כי עזיבה פתאומית תגרום למשבר.

קואליציה של המפלגות המתנגדות למושארף – ה-PPP, PML ו-ANP – תחזיק ב-211 מושבים בפרלמנט. לפי החוק הפקיסטני, נדרש רוב של 228 מושבים על מנת לפתוח בתהליך הדחת הנשיא. עם תמיכה נוספת של מפלגות קטנות יותר, יוכלו שלוש המפלגות להשיג את הרוב הדרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully