וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית ברק: הפליטים מאפריקה יוחזרו למצרים

יהושע בריינר

24.2.2008 / 10:41

בישיבה מיוחדת תציג מערכת הביטחון את תוכניתה למלחמה במסתננים. מתחילת השנה חצו את הגבול למעלה מ-2000 פליטים

במערכת הביטחון עומדים כמעט חסרי אונים אל מול סוגיית הפליטים הסודנים החודרים לישראל דרך הגבול עם מצרים. על פי ההערכות, ב-2007 חדרו לישראל 5,200 פליטים אפריקאיים, מרביתם מסודן, ואילו מתחילת השנה למעלה מ-2,000 כבר חצו את הגבול. היום יציג שר הביטחון אהוד ברק את תוכניתו למלחמה במסתננים. בישיבה יקחו חלק מנכ"ל משרד הביטחון וכן נציגי שב"כ וצה"ל, ובה ידרוש ברק לעבור לשיטת ה"החזרה החמה", כלומר החזרת הפליטים המסתננים לידי המצרים עוד באותו הלילה.

בעבר כבר סיכמו ראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא מצרים חוסני מובראק, כי כל פליט סודני שיגיע לישראל דרך הגבול יוחזר למצרים, אולם בפועל רק במקרים מעטים הדבר אכן קרה. במצרים טרם נערכו לקליטת המסתננים, וראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף במיל. עמוס גלעד, העלה את הנושא בפני המצרים בביקור שערך במדינה בשבוע שעבר.

בנוסף, מתקיימת עבודת מטה מול משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים במטרה לממש את האכיפה על מעסיקים המסייעים לפליטים לעבור את הגבול, וכן כנגד המעורבים בהברחות על רקע פלילי בגבול ישראל מצרים, תופעה שהפכה בשנים האחרונות למקור הכנסה עיקרי עבור סמים ויצאניות.

בנוסף יציג מנכ"ל משרד הביטחון את תוכנית הקמת הגדר המתוכננת בגבול. על פי התוכנית, תוקם גדר אינדיקטיבית חכמה בשני קטעים עיקריים בגבול. באיזור אילת תוקם גדר לאורך של 14 ק"מ, ובאיזור חולות ניצנה תעבור הגדר החל מאיזור רצועת עזה ועד כ-70 ק"מ דרומה. במשרד הביטחון ממתינים עדיין לאישור התקציב במשרד האוצר, על מנת להתחיל מיידית בבניית הגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully