וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה 327 מיליון למיגון שדרות

פנחס וולף וספי קרופסקי

24.2.2008 / 10:53

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי אפשר לתת מענה ראוי לקסאמים עד 2010. "המיגון, בשילוב מערכת ההתרעה ומערכת היירוט ייתנו מענה ראוי"

(צילוםף רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) מיגון לבתים בשדרות וביישובי עוטף עזה בעלות של 327 מיליון שקל. ראש הממשלה אהוד אולמרט הקדיש את דבריו בפתח ישיבת הממשלה לנושא ואמר: "אפשר לתת מענה ראוי לקסאמים עד שנת 2010 במערכת רב שכבתית, הכוללת את המיגון, את המערכת ליירוט טילים "כיפת הברזל" ואת מערכת ההתרעה המוקדמת". כמו כן, שיבח אולמרט את פעילות מערכת הביטחון, ואת פעילותו של סגן השר, מתן וילנאי בנושא.

ראש הממשלה הבטיח כי יוקמו 14 בתי ספר חדשים באזור. לדבריו, "כל בתי הספר יהיו מהדור השלישי, שאין כמותם בכל הארץ. הם יוקמו בעלות של מיליוני שקלים שמצטרפים למיליארד וחצי שקלים שכבר הושקעו עד כה, כדי להבטיח ביטחון ואיכות חיים, בנוסף למלחמה היומיומית נגד הטרור שמתרחשת בעזה וגובה מחיר כבד מהמחבלים".

אולמרט התייחס לשיירת ההזדהות לשדרות ביום שישי האחרון, בה רכבים מכל הארץ נסעו לעיר על מנת לבצע את הקניות לשבת: "בימים האחרונים ראינו גילויי סולידריות והזדהות עם תושבי שדרות. הם נתנו לתושבי שדרות תחושה חזקה שעם ישראל איתם. עם זאת, זה לא מהווה תחליף לדברים אחרים שהממשלה צריכה לעשות".

הממשלה תעגן יחסיה עם עמותות הסיוע

הממשלה עתידה לאשר היום גם סדרת החלטות המעגנות את יחסיה עם ארגוני החברה האזרחית - כגון עמותות וארגוני מתנדבים - ועם חברות הפועלות לתועלת הציבור. גם לכך התייחס אולמרט ואמר: "יש החלטה לחזק את הקשר של הממשלה עם המגזר השלישי, דרך העמותות והארגונים שמטרתם לתת סיוע לנזקקים ושהם אינם למען מטרות רווח". לדבריו, "זאת החלטה שיש לה משמעות היסטורית. היא מגדירה מתווה של שיתוף פעולה בין הממשלה לבין נתח הולך וגובר של מגזר שתורם לחברה הישראלית".

אולמרט הוסיף כי "התנועה הציונית התחילה כתנועה של מתנדבים ושל אנשים שהרגישו צורך עמוק לתת משהו מעצמם, בדברים שהובילו לתהליכים היסטוריים עד להקמת מדינת ישראל".

רה"מ תקף את מבקרי הממשלה, שלדבריהם העמותות והארגונים החברתיים ממלאים תפקיד אותו היתה צריכה הממשלה למלא: "אין מדינה מתוקנת בה אין מגזר שלישי. ברוב המדינות המתוקנות המגזר השלישי גדול הרבה יותר מבישראל. אנחנו מסייעים לעמותות בשני מיליארד שקלים בשנה וקונים מהם שירותים בשלושה מיליארד שקלים, וצריך להגביר את מערכת היחסים הזאת".

אולמרט איחל הצלחה ליוצרי הסרט "בופור", שיתמודד הלילה על פרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בהוליווד, ואיחל ליוסף סידר, במאי הסרט, כי יקבל את ההכרה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully