וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"ח סבא"א - ניצחון אירן על המערב"

ספי קרופסקי

23.2.2008 / 20:18

נשיא אירן בירך את עמו על "הניצחון ההיסטורי על המעצמות השתלטניות". משרד החוץ: "הדו"ח מאשר את חששות הקהילה הבינ"ל"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר בתגובה לדו"ח כי דו"ח הסוכנות לאנרגיה אטומית לגבי תכנית הגרעין האירנית הוא "ניצחון על המערב, שמאשים את טהרן במאמץ להשגת נשק אטומי". סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת, כי בראיון לטלוויזיה האירנית היום (שבת), בירך אחמדינג'ד את האומה האירנית על "הניצחון ההיסטורי בנושא הגרעין, בעימות המדיני הגדול ביותר עם המעצמות השתלטניות מאז המהפכה האיסלמית".

לדבריו, הסנקציות שמטילות המעצמות לא ירתיעו את אירן מלממש את שאיפותיה הגרעיניות. "הם יכולים להמשיך ולהחליט החלטות במשך 100 השנים הבאות", אמר. נשיא אירן סיפר כי ארצו גיבשה דרך פעולה במקרה שהסנקציות יימשכו, אך לא הרחיב בנושא.

"הדו"ח חוזר ומאשר את חששות מדינת ישראל והקהילה הבינלאומית כי אירן מתמידה בחתירתה לנשק גרעיני", אמרו הערב במשרד החוץ בתגובה לדו"ח שפורסם אמש. "כמו כן, מבהיר הדו"ח כי אירן ממשיכה בהעשרת אורניום ובפעילויות אחרות תוך הפרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם", נמסר.

"העולם משחק עם אירן משחק כפול", אמר בנושא שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר. "מצד אחד, קוראים לחרם ואמברגו, אך במקביל מאות חברות אירופיות עובדות עם אירן בשיתוף פעולה", אמר בן אליעזר בכנס תנועת "בית אחד" בתל אביב. "נשיא אירן קורא את חולשתו של העולם, והוא יגיע להישג אם העולם ימשיך לנהוג באופן בו נוהג".

"סיבה טובה להחרפת הסנקציות"

בדו"ח שפרסמה הסוכנות אתמול, נאמר כי אירן לא עמדה בלוח הזמנים שהוצב לה, במהלכו היה עליה להשיב לשאלות הסוכנות בנושא. כמו כן נאמר, כי טהרן אפשרה לפקחי סבא"א גישה למתקני הגרעין שלה, אך אישרה כי הממשל בוחן טכנולוגיה להעשרת אורניום במהירות גבוהה, למרות אזהרות האו"ם.

שרת החוץ של ארה"ב קונדוליזה רייס הגיבה אמש לדו"ח, ואמרה כי הוא מהווה "סיבה טובה להחרפת הסנקציות על טהרן". קודם לכן פרסם הבית הלבן הודעה מיוחדת, ובה נכתב כי ארה"ב אינה סבורה שתכנית הגרעין האירנית נועדה למטרות שלום, כל עוד טהרן לא מפסיקה את תהליך העשרת האורניום.

בעקבות ממצאי הדו"ח ייוועדו בוושינגטון ביום שני הקרוב דיפלומטים בכירים מבריטניה, צרפת, גרמניה, ארה"ב, סין ורוסיה, על מנת לדון בצעדים הבאים שינקטו כלפי טהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully