וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התהליך המדיני הנוכחי חסר סיכוי"

ספי קרופסקי

23.2.2008 / 18:14

השר בן-אליעזר אמר כי אסור לבנות על אבו מאזן ופיאד, וחזר על קריאתו לשחרר את ברגותי. "תוצאות משיגים ממנהיג חזק"

שר התשתיות הלאומיות בנימין (פואד) בן אליעזר חזר הערב (שבת) על קריאתו לשחרר את ראש התנזים, מרואן ברגותי, מהכלא הישראלי. "לצערי, מי שבונה על אבו-מאזן, לא יודע מה הוא סח. אני מכבד אותו ואת סלאם פיאד, הם אנשים טובים, מבינים, אך אני רוצה להשיג תוצאות".

"תוצאות אמיתיות, ויכולת לסגור עסקה, ניתן לעשות רק עם מנהיג חזק שיושב מולך", הוסיף בן אליעזר: "והכתובת מבחינתי - יושבת בבית הסוהר הישראלי. עלינו לשחרר את מרואן ברגותי, ואני אומר זאת כמי שעצר אותו פעמיים".

בן אליעזר רמז לראש צוות המשא ומתן, שרת החוץ ציפי לבני, כי המשא ומתן שמתנהל כעת עם הפלסטינים הוא חסר סיכוי. "זה אולי לא ינעם לאזניו של ממלא מקום רה"מ, אבל מה שנעשה עכשיו- לא יוביל אותנו לכיוון הרצוי".

"לא השגנו דבר"

עוד הדגיש שר התשתיות בכנס של תנועת "בית אחד" בתל אביב, כי ישראל זקוקה לתהליך המדיני יותר מהפלסטינים. "בתור איש עם ראיה ביטחונית - 41 שנה אנחנו בשטחים ולא השגנו דבר. רק הצלחנו להקים שתי תנועות לאומיות פלסטיניות. אני אומר את הדברים מתוך דאגה עמוקה לגורלה של ישראל- אין לנו מדינה אחרת לחיות בה".

כמו כן ביקר בן אליעזר את הצעת חוק "פינוי-פיצוי", לפיה יעזבו את בתיהם מתנחלים מהגדה המערבית בתמורה לפיצוי כספי. "מי שחושב שפינוי- פיצוי הוא חזות הכול- מטעה את הציבור. האם אתם רוצים להשתעשע בחוקים או להביא למהלך מדיני אמיתי?", אמר.

"אפשר לבוא בטענות למפלגת העבודה, אך אנחנו לא עוסקים בהונאת הציבור. אני לא רוצה רק 'להרוויח זמן'. אני יודע כמה אנשים נמצאים בגדה המערבית, ולא מדובר רק בשוליים. ללא מהלך מדיני אמיתי, עם קואליציה רחבה והסכמה בעם- לא יהיה שלום ולא שום מהלך אחר. ואכן- ישנה עכשיו בשלות גדולה בעם ישראל להאיץ את המו"מ המדיני, הרוב מוכן ללכת לכל הסדר ובלבד שהשלום יהיה שלום".

על המצב ברצועה אמר השר כי הוא "לא תומך בכניסה קרקעית רחבה, אי אפשר לאיים בהרג על מי שמוכן לרוץ אל מותו". עם זאת לדבריו, "צריך להגביר את הלחץ הכלכלי עד לכדי ניתוק מוחלט מהרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully