וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: מפידל ועד ליל האוסקר

שי אילן

22.2.2008 / 13:16

ניפרד מקסטרו בדמעות, או בצהלות, נראה איך בוש התקבל באפריקה ונחזה בתצוגה אווירית מרהיבה בשמי סינגפור

קסטרו מודל -

מאז שנת 1959 שולט פידל קסטרו בקובה. רוב הדור הנוכחי החי במדינה לא הכיר מנהיג אחר מעולם. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא היה ראש המדינה האחרון שהחזיק באידיאולוגיה קומוניסטית אורתודוכסית מתוך אמונה לא צינית. האם אחריו תשוב קובה להיות אתר נופש אמריקאי למהמרים ולובשי מכנסי ברמודה? (כתב: שי אילן)

האובממניה נמשכת -

ברק אובמה ניצח את הילרי קלינטון בפריימריז בעשר המדינות האחרונות. לא עזרה לקלינטון ההאשמה כלפיו שהוא גונב נאומים מקמפיינים של אחרים. התחושה היא שהוא הפך למותג. אפילו חברת הגלידה בן אנד ג'ריז הודיעה השבוע על תמיכה בו ועל כך שתחלק בוורמונט טעם מיוחד בשם "צ'ריז פור צ'יינג'" (דובדבנים למען שינוי). איפה הם היו כשטומי לפיד היה צריך אותם?

מדינה נולדת -

בצעד חד צדדי ובתמיכת חלק ניכר ממדינות המערב הכריז חבל קוסובו על עצמאות ועל פרידה מסרביה. זאת, תשע שנים אחרי שכוחות נאט"ו נכנסו למדינה כדי להפסיק את מעשי הטבח ההדדיים, בהם נהרגו עשרת אלפים בני אדם. סרביה זועמת ותושבים סרביים פרקו את זעמם על מעברי הגבול ועל השגרירות האמריקאית, אותה הציתו. אדם אחד נהרג בשריפה.

בחירות בפקיסטן -

שוטרים מכלים את זעמם בעורך דין תומך אופוזיציה בקראצ'י שבפקיסטן. עורכי הדין הם שהחלו במחאה נגד השלטון, עוד לפני הגעתה של בנזיר בוטו למדינה, בעקבות הפגיעה של פרווז מושרף בבית המשפט ומינוי שופטים מטעמו. האופוזיציה נצחה בבחירות בהפרש גדול, אבל מושרף נותר הנשיא ולדבריו אינו מתכוון לפרוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

זכרונות מאפריקה -

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ביקר השבוע באפריקה. ברואנדה הוא ביקר באתר ההנצחה לנרצחים בטבח ב-1994. בביקורו עסק גם בסכסוך בקניה ובסוגיית הפליטים בדרפור. את הסנסציה סיפק הביקור שלו בליבריה, שם יצא במחול יחד עם מקומיים שערכו לכבודו טקס קצבי.

מטרה מרוחקת -

טיל משוגר מספינה אמריקאית כדי ליירט לוויין ריגול שיצא מכלל שימוש העלה את חמתן של רוסיה וסין. המעצמות טוענות שארצות הברית מחדשת את תוכנית מלחמת הכוכבים משנות השמונים, כדי להגיע לעליונות צבאית. ארצות הברית טענה שהלוויין מלא בדלק רעיל שעלול לסכן אוכלוסיה אזרחית אם הלוויין יחדור לאטמוספירה.

ליקוי מאורות -

מאורות גדולים חסרים בירושלים, והשבוע גם המאור הקטן שיחק במחבואים עם ממשלת הלילה. במשך חצי שעה ניתן היה לצפות גם בעין בלתי מזוינת בליקוי ירח מלא מכמה מקומות בעולם, ביניהם מערב אירופה, צפון מערב אפריקה, דרום אמריקה והחוף המזרחי של ארצות הברית. ליקוי הירח המלא הבא צפוי בדצמבר 2010.

ליל הפסלונים -

ביום ראשון יערך טקס האוסקר השמונים, והפעם יש לישראל נציגות. הסרט "בופור" יתחרה על הערכתה של האקדמיה האמריקאית, זו שבכל שנה עושה ממוצע ובוחרת בדיוק מהאמצע. אבל זה לא יפריע לגאווה הלאומית לגאות כשהמצלמה בתיאטרון "קודאק" תופנה לעבר אושרי, אלי ויוסף שיזכו להתחכך בג'וני דפ, קייט בלנשט והאחים כהן.

רוץ בן סוסים -

ראש השנה הסיני מלווה בחופשה של 15 יום, ולמרות גל הקור הכבד שפקד את המדינה, הסינים לא פוסחים על הפסטיבלים המסורתיים. כאן נראה ילד לבוש כסוס בפסטיבל ה"נואו" המסורתי. הריקודים בפסטיבל נועדו, על פי האמונה, לגרש את השדים הגורמים למגיפות.

לבבות בשחקים -

חיל האוויר הסינגפורי מפגין את יכולתו האווירובטית בתצוגה האווירית שנערכה השבוע בסינגפור. היחידה הלבבית נקראת "האבירים השחורים", והיא שימשה תוכנית אומנותית בתערוכה האווירית הגדולה ביותר באסיה. בתערוכה הציגו את מרכולתם גם חברות הענק המייצרות את "בואינג" ו"איירבוס", בצל חשש ממיתון עולמי בתחום התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully