וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות בין צבא טורקיה לכורדים בצפון עירק

22.2.2008 / 15:11

10,000 חיילים פלשו לעירק והם מנהלים חילופי אש כבדים עם המורדים. הכורדים מדווחים כי הרגו 2 חיילים טורקים ופצעו 8

כ-10,000 חיילים טורקיים פלשו הבוקר (שישי) לצפון עירק בכוונה לתקוף מעוזים של המחתרת הכורדית ה-PKK בחבל הכורדי. רמטכ"ל צבא טורקיה אמר כי הכוחות, המגובים בחיל האוויר הטורקי, ישובו לארצם ברגע שיושגו כל מטרותיהם. חילופי אש כבדים מתנהלים בין הצדדים, סמוך לגבול הטורקי. דובר המורדים הכורדים אמר כי שני חיילים טורקים נהרגו ושמונה נוספים נפצעו וכי אין נפגעים בקרב הכורדים.

מתאם מדיניות החוץ והבטחון של האיחוד האירופי, חבייר סולאנה אמר כי "הפלישה הטורקית לצפון עירק במצוד אחר פעילי המחתרת הכורדית היא לא הדרך הטובה ביותר בה אנקרה יכולה להתמודד עם המשבר". לדבריו, "אנו מבינים את דאגותיה של טורקיה, אך אנו חושבים שהפעולה הזו היא לא התגובה הנכונהה ביותר. הריבונות של עירק על שטחה חשובה לנו מאוד".

אתמול הפציץ חיל האוויר הטורקי יעדים של מורדים כורדיים בצפון עירק. הבוקר אמר ראש ממשלת עירק נורי אל מליכי בתגובה, כי "על טורקיה לכבד את גבולותיה של עירק ולהימנע מעימות צבאי". בשיחת טלפון לעמיתו הטורקי טייפ ארדואן, אמר אל-מליכי שעירק רואה במורדים הכורדים איום לגבולם המשותף אולם דחק בו להשתמש באמצעים דיפלומטיים לפתרון המצב.

טורקיה שינעה בזמן האחרון עשרות אלפי חיילים לאורך הגבול עם עירק, ערכה מספר גיחות קומנדו לתוך שטחה, וביצעה הפצצות מן האוויר נגד ה PKK, מפלגת הפועלים של כורדיסטן. לטענת טורקיה, על פי החוק הבינלאומי יש לה הזכות לפגוע במורדים כורדים שביצעו תקיפות בשטחה ומסתתרים בצפון עירק. לדבריה, תקיפות אלו הובילו להרג עשרות חיילים טורקיים בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully