וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יוגורט טוב לחניכיים

22.2.2008 / 5:49

לטענת חוקרים יפנים, צריכה קבועה של יוגורט עשויה למנוע מחלות חניכיים. הסיבה: יש במוצר חיידקים "ידידותיים"

צריכה קבועה של יוגורט ומשקאות המכילים חומצת חלב עשויה לשפר את מצב החניכיים. כך עולה ממחקר יפני חדש. מחקרים שונים כבר הצביעו בעבר על הקשר בין צריכת מוצרי חלב לבין בריאות הפה, אך מחקר זה קובע לראשונה אילו מוצרים מסייעים יותר למניעת מחלות חניכיים ואילו פחות.

במסגרת המחקר, בדק צוות בראשות ד"ר יושיאירו שימזקי מאוניברסיטת קיושו שבדרום יפן, את מצב השיניים והחניכיים של 942 נשים וגברים בגילאים 40 עד 79. כמו כן בדק הצוות אילו מוצרי חלב הם צורכים ובאילו כמויות. החוקרים מצאו, כי נבדקים שסבלו ממחלת חניכיים במצב מתקדם צרכו פחות יוגורט ומשקאות המכילים חומצת חלב (חומצה לקטית) מכפי שצרכו נבדקים אחרים. החוקרים שללו השפעה של משתנים, כגון: גיל, מגדר, עישון, צריכת אלכוהול וצחצוח שיניים.

החוקרים מייחסים את ההשפעה החיובית של היוגורט ודומיו לחיידקים הפרוביוטיים שעל פי רוב מצויים בהם – חיידקים שנחשבים ל"ידידותיים". "יוגורט מסייע לחניכיים יותר מאשר גבינה וחלב", מסביר ד"ר שימזקי. "ככל הנראה, בשל האפקט הפרוביוטי של החיידקים המצויים בו, כגון לקטובצילים".

מחלות חניכיים, שהיוגורט מסייע למניעתן, הן מחלות זיהומיות, שנפוצות מאוד בקרב האוכלוסייה הבוגרת. כתוצאה מהן נפגעות הרקמות שתומכות בשן: החניכיים מתנתקות מהשן, והסיבים שמחברים את השן לעצם נהרסים. ללא טיפול עלולות המחלות לגרום לאיבוד שיניים. בין המאפיינים הבולטים של המחלות הללו: חניכיים אדומות או נפוחות וריח רע מהפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully