וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם גינה ההתקפה על שגרירות ארה"ב בסרביה

22.2.2008 / 4:11

עשרות סרבים פרצו למבנה בבלגרד והציתו אותו. גופת אדם חרוכה נמצאה בשגרירות. מועצת הביטחון: "מדובר במתקפת אספסוף"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה הלילה (שישי) את המתקפה על שגרירות ארצות הברית בבלגרד בירת סרביה, בה נהרג אדם אחד. בהודעה שפרסמה הלילה הבהירה המועצה, כי מדובר ב"מתקפת אספסוף" שמנוגדת לאמנות הבינלאומיות.

גופת האדם נמצאה חרוכה בשגרירות בבלגרד, לאחר שעשרות מפגינים סרבים פרצו למבנה, וככל הנראה, מדובר באחד המתפרעים. המפגינים הציתו מספר חדרים בשגרירות, השליכו ניירות ורהיטים מחלונות הבניין, הסירו את דגל ארה"ב ותלו במקומו את דגל סרביה.

המתפרעים מוחים על הכרתה ארה"ב בעצמאות קוסובו. על פי הדיווח, השגרירות היתה ריקה מאנשים וסגורה, ובניין השגרירות לא אובטח כלל על ידי כוחות ביטחון.

שר החוץ של סרביה, וווק ג'רמיק, התייחס למתקפה על השגרירות. לדבריו, מתקפה על שגרירויות היא "דבר בלתי-קביל", וממשלת סרביה לא תאפשר אלימות ברחובות בלגרד

בתוך כך, התאספו אתמול מאות אזרחים סרבים בגבול קוסובו-סרביה והתעמתו עם חיילי נאט"ו. המפגינים השליכו לעברם בקבוקי תבערה. כמו כן, יותר מ-150 אלף סרבים התאספו היום להפגנת מחאה. "כל עוד אנו חיים, קוסובו היא סרביה", הכריז ראש ממשלת סרביה וויסלב קוסטוניקה, לקול תרועת ההמון בבנין הפרלמנט הישן בבלגרד. הממשלה אומנם גינתה את המהומות, אך עמדה מאחורי ההפגנה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully