וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווהבה: "להדיח את מפקד מחוז צפון"

קובי מנדל ופנחס וולף

21.2.2008 / 18:47

החלטת המפכ"ל להסתפק בהערה פיקודית למפקד המחוז בפרשת פקיעין מכה גלים. ח"כ ווהבה: "סטירת לחי לציבור הדרוזי"

המערכת הפוליטית מיהרה להגיב על ממצאי ועדת החקירה המשטרתית בנוגע לאירועי פקיעין. סגן שרת החוץ ח"כ מגלי ווהבה (קדימה) קרא למפכ"ל רב ניצב דודי כהן להדיח לאלתר את מפקד מחוז צפון ניצב שמעון קורן, ולא להסתפק בהערה פיקודית בלבד. "ההחלטה להשאיר בתפקידו את קורן, אשר נקבע כי כשל בתפקידו, מהווה סטירת לחי לשלטון החוק ולציבור הדרוזי. רק באמצעות העברת קורן מתפקידו, תוכל המשטרה להתחיל לשקם את יחסיה עם העדה הדרוזית".

גם ראש מועצת פקיעין, מוחמד ח'יר, הגיב בזעם על ההחלטה להקל עם ניצב קורן. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר ח'יר כי "המשטרה עשתה טעות כשהחליטה להיכנס לכפר". ח'יר גם דחה את הביקורת שהטיחה הוועידה בתושבי הכפר. "אם התושבים אשמים, זה רק בכך שהם הגנו על עצמם", אמר.

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) בחר לתקוף דווקא את השר לביטחון פנים אבי דיכטר. לדבריו, "איך הגענו לכך שעל מנת לעצור כמה עבריינים לאומניים אלימים ביישוב דרוזי, צריך להיערך כמו לכיבוש יעד מבוצר? האחריות הכוללת מונחת על השר לביטחון הפנים".

ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) הביע תמיכה בהחלטות המפכ"ל. "אני מצפה ממנהיגי העדה הדרוזית שבניה נמצאים בסיירת מטכ"ל, משמשים כאלופים בצה"ל וסגני שרי חוץ - שיסגירו, יוקיעו ויחרימו את כל העבריינים, משליכי הרימונים וחוטפי השוטרים. זאת הציפייה היחידה מאזרחים שווי זכויות וחובות", אמר חסון.

"דין שונה לערבים ויהודים"

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס (העבודה), החליט לכנס דיון דחוף בוועדה על מנת לקבל דיווח מפורט על ממצאי החקירה, בעקבות פרסום דו"ח הוועדה המשטרתית לבדיקת אירועי פקיעין. "וועדת הפנים עקבה מקרוב אחר האירועים בפקיעין ורואה חובה לקיים דיון בתפקוד המשטרה כדי לוודא שלא יישנו בעתיד אירועים מסוג זה", הוא אמר.

"התנהלות מפכ"ל המשטרה לגבי מסקנות דו"ח פקיעין מעידה שוב, כי בכל הנוגע ליישום דו"חות קשים כלפי אוכלוסיה ערבית, יש דין שונה לערבים וליהודים, המהווה מסר חמור של אי שיוויון לציבור", אמר ח"כ רן כהן (מרצ).

השר לביטחון פנים אבי דיכטר סרב להגיב לממצאי הועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully