וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש הביע תמיכה בליבריה

21.2.2008 / 17:18

ליבריה היא התחנה האחרונה במסעו של בוש באפריקה. ארצות הברית השקיעה 139 מיליון דולרים בליבריה מאז 2003

(צילומים: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש התחייב היום (חמישי) כי ארצו תתמוך בליבריה במסגרת מאמצי המדינה האפריקאית להחלים ממלחמת אזרחים ממושכת. בוש אמר את הדברים במהלך ביקורו בליבריה, התחנה האחרונה במסעו בחמש מדינות ביבשת אפריקה.

ליבריה, הרפובליקה הראשונה באפריקה, נוסדה על ידי עבדים משוחררים מארצות הברית ב-1874 והיא מקיימת קשרים הדוקים עם האומה האמריקאית. ביקור בוש היה הביקור הראשון של נשיא אמריקאי במדינה האפריקאית מזה שלושה עשורים. בוש התקבל על ידי נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון סירליף.

"אנו רוצים לעזור לכם (תושבי ליבריה) להחלים מתקופה נוראית", אמר בוש. "אני רוצה כי העם הליברי ידע כי ארצות הברית עומדת לצדו. אנו רוצים כי תבנו חיים המבוססים על תקווה ושלום ותחת הנהגתך, גברתי הנשיאה, זה בדיוק מה שיקרה", הוסיף בוש.

מאז 2003, השקיעה ארצות הברית 139 מיליון דולרים בצבא ליבריה. במדינה נוכחים עדיין עשרת אלפים חיילי או"ם. בוש צפוי, בנוסף, להכריז על תרומה של מיליון ספרי לימוד ושולחנות לעשרת אלפים תלמידים ליברים.

במהלך ביקורו באפריקה ביקר בוש ברפובליקה של בנין, רוואנדה, טנזניה ובגאנה. הוא קידם פרוייקטים נגד איידס ומלריה ותמך במאמצים להביא לפתרון המשבר בקניה ובדרפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully