וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הכללת ברגותי בעסקת שליט

ניר יהב

21.2.2008 / 16:01

בזרוע הצבאית של פתח נדהמו לקרוא כי בארגונם מנסים לסכל את שחרור ברגותי ופנו לחוטפי שליט בבקשה שלא לוותר עליו בעסקה

לאור הדיווחים בתקופה האחרונה, לפיהם ארגון פתח ביקש שלא להכליל את בכיר פתח מרוואן ברגותי בעסקה לחילופי שבויים, קראו גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, לפלגים המחזיקים בחייל החטוף גלעד שליט שלא לוותר על הדרישה לשחרר את ברגותי במסגרת עסקה כזו.

ביום שלישי אמר בכיר בחמאס לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי "המתווכים הגרמנים הודיעו לחמאס כי גורמים בארגון פתח, ובראשם יושב ראש הרשות אבו מאזן, המליצו שלא להכליל את שמו של ברגותי ברשימה כדי לא לייחס את ההישג הזה לחמאס. בשל כך ביקשה גרמניה מישראל שלא לשחרר את ברגותי". בזרוע הצבאית של פתח זעמו על הדברים וקראו לשוביו של שליט שלא להשמיט את שמו של ברגותי מהרשימה.

בתגובה הרגיע אבו מוג'אהד, דובר ועדות ההתנגדות העממית, את הזרוע הצבאית של פתח ומסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "מרוואן ברגותי כלול בתוך רשימת המיועדים לשחרור במסגרת עסקת שליט".

בתוך כך, השר לענייני אסירים בממשלת חמאס המודחת בעזה אמר היום כי הושגה "התקדמות ניכרת" במגעים לגיבוש עסקת שליט. השר, עאטף עדואן, אמר לבני משפחות האסירים הפלסטינים כי "יום השחרור קרוב. העסקה צפויה לכלול שחרור אסירים שריצו מעל 15 שנים בכלא. בקרוב הם יהיו עימנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully