וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד: "הפרקליטות רודפת את המתנחלים"

פנחס וולף

21.2.2008 / 17:42

צ', מתנחלת בת 18, עצורה זה חודשיים וחצי על הסגת גבול מבלי שנערך דיון בעניינה. אלדד: "המדינה פוגעת בזכויות אדם"

ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) ביקר היום (חמישי) את צ', הנערה בת ה-18, הכלואה מזה חודשיים וחצי בכלא נווה תרצה באשמה של הסגת גבול. אלדד ביקר גם את מרדכי ואליצור לוינשטיין שעצורים בכלא איילון בגין פעולות נגד תוכנית ההתנתקות.

ב- 4 בדצמבר צ' נעצרה, בשעה שלדברי מקורביה ניסתה להבריח מוסקי זיתים משטח אלון מורה. היא מסרבת בכל תוקף להכיר בסמכות המשטרה או בית המשפט ולשתף פעולה בכל דרך. היא מסרבת אף להגיש בקשה לשחרור, משום שבקשה כזו מכירה בסמכות בית המשפט.

ביום המעצר רכז החקירות הודיע לה כי אמה התקשרה לתחנה והודיעה שסבתה נפטרה. לאחר ששוחחה עם אמה בטלפון, היא דרשה מהחוקר להחזירה לביתה, כדי שתוכל להשתתף בהלוויה "כמו שהבאתם אותי לפה". מכיוון שסירבה לשתף פעולה, היא לא הורשתה להשתתף בהלוויית סבתה.

דובר משטרת מחוז ש"י דני פולג אמר בתגובה כי "ביום מעצרה, התחנן בפניה רפ"ק גיל דשא שתחתום על ערבות עצמית שתופיע לבית המשפט אפילו בלי להפקיד כסף, רק כדי שתוכל ללכת למקרה המצער שלה.'אם אני אומר לך, אני מתחנן, שרק תחתום ערבות ועדיין אתה לא רוצה, אני לא יכול לשחרר אותך בצורה כזאת" אמר פולג. "כנראה שגם נושא כבוד המת לא עניין אותה כל כך. מדוע להטריח את משלם המיסים להביא לה שוטרים מלווים, כאשר היתה לה את האופציה לקום וללכת והיא עדיין לא רצתה? מבחינתנו דרשנו את המינימום שבמינימום".

ח"כ אלדד טוען כנגד כי "אי הכרה בסמכות בית המשפט איננה עבירה על פי חוקי מדינת ישראל אבל הפרקליטות עם בית המשפט פוגעים בכללי הצדק הטבעי וכולאים אותה כדי לשבור את רוחה ולהרתיע אחרים ממאבק על ארץ ישראל".

"המדינה פוגעת במזיד בזכויות"

לטענת ארגון "חוננו", עד עתה טרם נקבע תאריך למשפט. פעמיים נקבע מועד לדיון, אלא שהוא נדחה. באחת הפעמים בגלל שהשופטת לא חשה בטוב. "על פי החוק אדם היושב בכלא צריך לזרז את ההליך המשפטי בעניינו וכל שכן כאשר מדובר בבחורה צעירה שנאשמת שניסתה בצעקות להניס ערבים שחדרו ליישובה", אומרים בארגון חוננו.

"המשך מעצרה מעיד על רדיפה פוליטית מצד הפרקליטות והטיית משפט של מערכת השפיטה", אמר ח"כ אלדד לאחר הביקור. "מדינה הנזקקת לכליאתה של נערה עד תום ההליכים היא מדינה הפוגעת במזיד בזכויות אדם בסיסיות. על היועץ המשפטי לממשלה להפסיק את הרדיפה הפוליטית המתנהלת מטעמו".

מדוברות משרד המשפטים נמסר כי "המקרה אינו בטיפולה של הפרקליטות".

מדובר משטרת מחוז ש"י דני פולג נמסר בתגובה כי "נושא הארכת המעצר תלוי בה. ביקשנו מבית המשפט לשחררה בערבות תוך אמצעי זיהוי. בית המשפט הורה לשחררה בערבות והשלמת אמצעי הזיהוי במשטרה. היא סירבה ולכן בית המשפט לא משחרר אותה. היה ניסיון מצד ההתיישבות להביא לה כסף מתרומות עבור הערבות וגם לזה היא סירבה. אני לא מתערב בשיקוליה, אבל בית המשפט החליט את דברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully