וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה צנזרה דו"ח למען יחסיה עם ישראל

טלי גולדשטין

21.2.2008 / 14:51

לפי דיווח בעיתון בריטי, משרד החוץ הבריטי צנזר מדו"ח על נשק גרעיני בעירק אזכור על ישראל, הרומז כי גם לה יש נשק כזה

העיתון הבריטי ה"גרדיאן" הצליח להשיג מסמך סודי החושף כיצד משרד החוץ הבריטי צינזר אזכור של ישראל בדו"ח שעסק בתוכנית עירקית לייצור נשק להשמדה המונית. הסיבה לצנזורה היתה חשש הממשל הבריטי מפני פגיעה ביחסים בין ישראל לבריטניה. הדו"ח לגבי התוכנית העירקית פורסם לציבור השבוע, אך שמה של ישראל נשמר בסוד.

לפי דיווח ה"גרדיאן", גורם בכיר במשרד החוץ הבריטי טען בפני "בית הדין למידע" - גוף מיוחד הממונה על הכרעות משפטיות בנושאים הנודעים לחוק חופש המידע - בדיון שנערך בדלתיים סגורות, כי כל אזכור פומבי של ישראל יפגע באופן רציני ביחסים בין בריטניה לישראל. בית הדין הסכים להסיר את האזכור הבודד של ישראל בדו"ח כשהורה על פרסומו.

ההתייחסות לישראל שורבטה בשולי הדו"ח. שמה של ישראל נכתב ליד הטענה כי "אף מדינה (למעט עירק) לא קראה תגר באופן כה בוטה על האו"ם במרוץ לפיתוח נשק להשמדה המונית". ניל וויגן, ראש האגף לענייני ערבים, ישראל וצפון אפריקה במשרד החוץ הבריטי, אמר כי ההקבלה המרומזת של ישראל לעירק עלולה להזיק ליחסי בריטניה/ישראל. "זוהי האשמה מרומזת להפרה של סמכות האו"ם על ידי ישראל וזוהי האשמה רצינית", אמר וויגן. לדבריו, בלתי נמנע הדבר כי היחסים בין ישראל לבריטניה היו נפגעים אם הערת השוליים תפורסם בפומבי.

משרד החוץ לא הביע התנגדותו לאזכורים של מדינות אחרות שהופיעו בשולי הדו"ח, כדוגמת ארצות הברית, יפן, גרמניה, מקסיקו וקובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully