וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה נקודת הג'י שלך?

טלי גולדשטין

21.2.2008 / 14:13

מחקר חדש מצא כי באמצעות בדיקת אולטרה-סאונד פשוטה ניתן לבדוק האם לאישה יש נקודת ג'י או לא, תלוי בעובי הרקמות

מדענים איטלקים גילו כי אפשר למצוא את נקודת הג'י המסתורית - אחת מהדרכים לסיפוק מיני נשי – באמצעות בדיקת אולטרה-סאונד פשוטה, כך לפי דיווח ה-BBC. יש נשים הטוענות כי גירוי של חלק מסוים בווגינה מעורר אורגזמות חזקות, אך מדענים לא הצליחו עד כה למצוא את הנקודה המדויקת.

המחקר העדכני, שפורסם בכתב העת "ג'ורנל אוף סקסואל מדיסין" נערך באוניברסיטת ל'אקילה' על ידי ד"ר עמנואל ג'אניני וכלל 20 נבדקות. המדענים השתמשו באולטרה-סאונד על מנת למדוד את הגודל והצורה של הרקמות הנמצאות מעבר לדופן הווגינה, מיקומה של נקודת הג'י, לפי הערכות.

בקרב תשע הנשים שדיווחו על אורגזמה וגינלית, הרקמות בין הווגינה לצינור השופכה – הנושא את השתן מחוץ לגוף – היו בממוצע עבות יותר מאשר בקרב 11 הנשים שלא הצליחו להגיע לאורגזמה בצורה זו. לדברי ג'אניני, "בפעם הראשונה אפשר לקבוע בצורה פשוטה וזולה אם לאישה יש נקודת ג'י או לא".

עם זאת, ד"ר טים ספקטור, מבית החולים "סנט תומס" בלונדון, אמר למגזין "ניו סיינטיס" כי הרקמות העבות עשויות להיות, למעשה, חלק מהדגדגן ולא איבר נפרד.

המונח "נקודת הג'י" הוטבע ב-1981 על שמו של הגניקולוג הגרמני ארנסט גרפנברג, הראשון שהעלה את ההשערה לגבי קיום נקודת הג'י ב-1944. אמיתות קיומה של נקודת הג'י נתון במחלוקת מאז שנות ה-80. יש מומחים הטוענים כי המונח מעורר חרדה מיותרת בקרב נשים שאינן יכולות להגיע לסיפוק מיני באמצעות חדירה וגינלית ובקרב בני זוגם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully