וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "אירן דומה לגרמניה הנאצית"

פנחס וולף

21.2.2008 / 10:50

כך אמר ח"כ שטייניץ לאנשי ממשל אירופאים. אתמול יצאו ח"כים מכל הקשת הפוליטית למסע הסברה באירופה בנושא הגרעין האירני

חברי כנסת בעלי נגיעה לענייני חוץ וביטחון מכל קצוות הקשת הפוליטית, יצאו אמש לשליחות במדינות אירופה, בנושא הגרעין האירני. חברי הכנסת שנסעו הם יובל שטייניץ וסילבן שלום (ליכוד), דני יתום ואפרים סנה (העבודה), ויו"ר מרץ, יוסי ביילין. הערב הם ישובו ארצה.

היציאה לאירופה היא יוזמה משותפת של משרד החוץ והכנסת. לדברי ח"כ שטייניץ שנמצא בהונגריה יחד עם ח"כ יתום, בקרוב הוא אמור לצאת לבירות נוספות למבצעי הסברה על הגרעין האירני.

במהלך שהותם שם, נפגשים חברי הכנסת עם אנשי ממשל, חברי פרלמנט ואנשי ביטחון. שגרירויות ישראל בבירות האירופאיות ומשרד החוץ, מארגנים מסיבות עיתונאים וראיונות לכלי התקשורת המקומיים.

"דני יתום ואני מדגישים את המסר שהאיום האירני הוא איום קיומי גם על אירופה", סיפר שטייניץ לוואלה! חדשות. "אנחנו אומרים להם - אתם יושבים פה ברוגע ונהנים מהרגיעה ובאותו זמן, האייתולות מדברים על הגמוניה איסלמית כמו שהגרמנים דיברו על הגמוניה גרמנית. אירן מפתחת טילים שיהיו מסוגלים להגיע אליכם. אם לא תעזרו לבלום את זה עכשיו, עוד שלוש-ארבע שנים תצטרכו להשיג מיליוני דולרים לבלימת הטילים".

"יוצא בתחושה טובה"

לדבריו, קיים דמיון בין גרמניה הנאצית לאירן, עם הבדלים מסוימים: בשני המקומות דיברו ומדברים על השמדת היהודים ובשניהם מתבטאים בנושא ה"הגמוניה", לפני 63 שנה הגמוניה גרמנית, והיום השיח האירני דומה. "השאלה היא האם העולם ייתן לזה לחזור".

ח"כ ביילין, שמסיים בשעה זו את ביקורו בגרמניה, מספר כי בהפוך על הפוך, דו"ח ארגוני הביון האמריקאים, שקבע כי אירן לא מפתחת כעת נשק גרעיני, גרם לתמיכת גרמניה בהחרפת הסנקציות נגד אירן. לדבריו, ההסתייגויות העיקריות מסנקציות נבעו מהחשש שחוסר יעילותן יביא למבצע צבאי. לאחר פרסום הדו"ח, רווחת ההנחה בברלין כי אולי הסנקציות עצמן ימנעו פיתוח נשק גרעיני אירני.

"נראה לי שהם יתמכו בהרחבת הסנקציות והשארת הנושא האירני במועצת הביטחון", אמר ביילין. "אני יוצא בתחושה טובה שיש נכונות להקשיב לנו עם הרבה האהדה לישראל. יש פה איזה חום כלפינו, זה מגיע לכך שהקנצלרית תגיע לארץ בקרוב. בסך הכל ראיתי אווירה חיובית גם אצל עיתונאים שלא נחשבים כאוהדי ישראל", הוא אמר.

כזכור, בעת שכיהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, שטייניץ הקים את הוועדה המשותפת לקונגרס האמריקאי ולכנסת. הנושא הראשון שהיא עסקה בו היה האיום האירני, שבעקבותיו חוקק האיסור לביצוע עסקים עם חברות אירניות. "ברגע שמגיעים ח"כים שמילאו תפקידים בכירים בענייני חוץ וביטחון, יש לזה אפקט ותהודה תקשורתית וציבורית הרבה יותר חזקה", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully