וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין חוששת מפגיעה של חלקי הלוויין האמריקאי

טלי גולדשטין

21.2.2008 / 13:25

הסינים דרשו מארצות הברית שתחשוף פרטים נוספים לגבי המשימה. ברוסיה טוענים שמדובר בפעולת הסוואה לניסוי נשק חללי

(צילומים: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

חיל הים האמריקאי יירט הבוקר (חמישי) לווין ריגול בלתי פעיל שהכיל דלק רעיל ואיים לחדור לאטמוספרת כדור הארץ. בהודעה רשמית שפרסם הפנטגון נמסר כי הטיל, ששוגר מספינה באוקיינוס השקט, "נורה ויירט בהצלחה את הלווין שעמד בפני כניסה לכדור הארץ". אישור לכך שמיכל הדלק הושמד יינתן רק בעוד כ-24 שעות. "בהתחשב בגובהו הנמוך יחסית של הלווין", נכתב בהודעה, "שאריות הלווין יחדרו לאטמוספרה מיידית". השאריות יישרפו עם כניסתן לאטמוספרה בתהליך שייארך בין 24 שעות ל-40 ימים.

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נתן את אישורו לפעולה, לאחר שיועצים ביטחוניים הזהירו כי חדירתו של הלווין לתחום כדור הארץ עלולה לסכן חיי אדם.

לפי דיווח סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, הביעה סין את חששותיה מפני חדירה של חלקי הלוויין לתחומה. לדברי הסינים, נבדקות השפעות אפשריות של הדלק הרעיל שהכיל הלוויין. סין דרשה מארצות הברית כי תחשוף פרטים נוספים לגבי המשימה.

עם זאת, משרד ההגנה הרוסי טען כי פעולת השיגור נועדה למעשה להסוות ניסוי נשק חללי חדש. גם סין הביעה השבוע חשש מהתכנית. בהצהרה שפרסם ביום ראשון דובר משרד החוץ הסיני נאמר כי "ממשלת סין עוקבת אחרי המצב, ותובעת מארצות הברית למלא את ההתחייבויות הבינלאומיות ולהימנע מפגיעה בביטחון של מדינות אחרות".

על פי הערכות שונות, בלווין קיים מידע מסווג שעלול להגיע לידיים זרות כשייפול לכדור הארץ, ולכן היה הפנטגון מעוניין ליירט אותו. עם זאת, בוושינגטון התעקשו כי מטרת המבצע היא למנוע נזק עתידי לאנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully