וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון: "דברי נשיא אירן בלתי נסבלים"

שי אילן

21.2.2008 / 0:02

בפגישה עם שגריר ישראל באו"ם, הבטיח מזכ"ל האו"ם לפעול נגד התבטאויותיו של אחמדינג'ד. האירנים מצידם, דרשו מבאן הודעת גינוי לישראל

בפגישה שהתקיימה אמש (רביעי) בין מזכ"ל האו"ם באן קי מון לבין שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן, אמר המזכ"ל כי התבטאויותיו האחרונות של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נגד ישראל הם בלתי נסבלים, והוא הבטיח לפעול בקרוב כדי לטפל בנושא.

השגריר גילרמן יזם את הפגישה עם המזכ"ל על רקע ההתבטאויות האחרונות של הנשיא האירני, בהם כינה את ישראל "חיידק מטונף", "דחליל של מדינות המערב", ו"חיית פרא הפועלת נגד אומות האזור".

גילרמן דיבר באופן נחרץ ותקיף וביקש שלא לעבור על הדברים לסדר היום. לדבריו, התבטאויות מסוג זה מצריכות הוקעה של אירן על ידי הקהילה הבינלאומית. מזכ"ל האו"ם אמר בתגובה, כי הדברים שאחמדינג'ד אמר בימים האחרונים הם בלתי נסבלים. הוא הבטיח לטפל בכך בקרוב באופן אישי, אולם לא פירט באילו אופנים יעשה זאת. לדברי באן, בלתי נסבל שחברה אחת באו"ם תתבטא באופן כזה כלפי חברה אחרת.

בהמשך הפגישה ביקש השגריר מהמזכ"ל עדכון באשר ליישום החלטה 171 של מועצת הביטחון בנושא החיילים החטופים, וכן העלה בפניו את נושא התעצמות חיזבאללה. גילרמן ובאן קי מון שוחחו עוד על ההחלטה בנוגע לסנקציות העומדות על הפרק ועל ירי הקסאמים מרצועת עזה.

בתוך כך, שגריר אירן הפנה אמש מכתב למזכ"ל האו"ם ובו ביקש ממנו לגנות את ישראל ולדרוש ממנה לחדול מהאיומים לפעול באופן צבאי נגד תוכנית הגרעין של ארצו. "ישראל מפירה את החוק הבינלאומי", כתב השגריר האירני בהתייחסו לדברי ראש הממשלה אהוד אולמרט מלפני חודש, לפיהם ישראל לא תוכל להשלים עם אירן גרעינית ואין אף אופציה שנשללת. בגלי צה"ל דווח, כי השגריר האירני הצהיר שתוכנית האירנית נועדה לצרכי שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully