וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פקיסטן: "לא אתפטר למרות התבוסה"

טלי גולדשטין

20.2.2008 / 16:10

מפלגתו של פרווז מושרף נחלה כישלון צורב בבחירות לפרלמנט השבוע. מפלגות האופוזיציה שוקלות להקים קואליציה ולהדיח את מושרף

נשיא פקיסטן פרווז מושרף אמר היום (רביעי) כי אינו מתכוון לוותר על כיסאו, וכי ימשיך לעבוד בשיתוף עם הממשלה החדשה, למרות התבוסה שנחלה מפלגתו בבחירות וקריאות האופוזיציה להתפטרותו. כך עולה מראיון שפורסם באתר ה"וול סטריט ג'ורנל".

"עלינו להתקדם בדרך שתביא לממשלה דמוקרטית יציבה בפקיסטן", אמר מושרף ל"ג'ורנל". דוברו של מושרף, הגנרל במילואים ראשיד קוריישי, אמר דברים דומים לרשת CNN . לדבריו, תפקידו של הנשיא לא יסתור בשום אופן את תפקידו של ראש הממשלה. "ראש הממשלה ינהל את הממשלה. נשיא פקיסטן מאמין כי ישתף פעולה באופן מלא עם מי שבסופו של דבר יקים את הממשלה ויכהן כראש ממשלה", אמר קוריישי.

מושרף אמר ל"ג'ורנל" כי קשה לו לומר האם האופוזיציה תנסה לעבוד יחד איתו או שתדחק אותו החוצה. "הבהרתי כבר את עמדותיי בקלפי כי אני מוכן לשתף פעולה עם כל מפלגה או קואליציה בגלל שזה לטובת האינטרסים של פקיסטן", הוסיף מושרף. "עלינו לשאוף לפוליטיקה פייסנית ולאינטראקציה הרמונית בתוך הממשלה, בין המפלגות השונות ובין ראש הממשלה והממשלה. אני אמשיך לשאוף לכך עד הסוף".

קוריישי אמר כי אינו יודע על שיחות כלשהן המתקיימות בין מנהיגי המפלגות שנבחרו בבחירות לבין מושרף לגבי תפקידו העתידי של הנשיא. למיטב ידיעתו, כל המפלגות הסכימו לעבוד בשיתוף עם מושרף למעט "הליגה המוסלמית של פקיסטן", מפלגתו של הנשיא לשעבר נוואז שריף. מפלגתו של שריף זכתה למספר השני בגובהו של מושבים בפרלמנט אחרי "מפלגת העם של פקיסטן", בראשות ממשיכיה של בנזיר בוטו. שריף חזר על קריאתו להתפטרות מושרף וציין כי הנשיא אמר בשנה שעברה כי יתפטר במידה ואי פעם יאבד את תמיכת העם. "מושרף בחר לעצום את עיניו. העם אמר את דברו", אמר שריף.

במידה ושתי מפלגות האופוזיציה ייצרו קואליציה ויזכו בתמיכתן של קבוצות קטנות יותר ושל מועמדים עצמאים, הן עשויות לקבל את הרוב הדרוש בפרלמנט על מנת להדיח את מושרף. שריף ואסיף עלי זרדרי, בעלה של בוטו, צפויים להיפגש מחר באיסלמבד על מנת לדון באפשרות של הקמת קואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully