וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "יתכן וניקלע למבחן בתקופה הקרובה"

יהושע בריינר

20.2.2008 / 15:41

הרמטכ"ל אמר את הדברים בסיום קורס קצינים. לדבריו, ההישג הנדרש מצה"ל הוא ניצחון. רה"מ: "הקצנו משאבים חסרי תקדים לצבא"

"ההישג הנדרש מצה"ל הוא הכרעה וניצחון בכל סוג של עימות או מצרף איומים אליו ייקלע, ואינני יכול להבטיח כי לא ניקלע למבחן כזה כבר בתקופה הקרובה". כך אמר היום (רביעי) הרמטכ"ל גבי אשכנזי בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. לדבריו, "האופק טומן בחובו סיכונים קיומיים ואתגרים רבים לביטחון ישראל, וייעודו של צה"ל נותר כשהיה - הבטחת קיומה של ישראל".

ראש הממשלה אהוד אולמרט נאם גם הוא בטקס וציין כי "משאבים חסרי תקדים מאפשרים היום לצה"ל להתאמן יותר, להיערך נכון יותר ליום פקודה, ולהכשיר בצורה המיטבית ביותר את המפקדים והלוחמים בכל הרמות".

שלושה שבועות לאחר פרסום דו"ח ועדת וינוגרד, שהטיל את רוב האחריות לכשלי מלחמת לבנון השניה על הדרג הצבאי, דיבר אולמרט בשבחי כוחו של צה"ל. "בשנה וחצי האחרונות אנו נמצאים בעיצומו של תהליך מורכב ועמוק, שבבסיסו שינוי ושיפור בכל הנוגע לקבלת ההחלטות והערכת המצב ברמה הלאומית והמדינית", אמר. "עוד בשלהי כהונתו של הרמטכ"ל דן חלוץ, ובהנהגתו של גבי אשכנזי, הפכו התובנות והמסקנות של קיץ 2006 לתכנית עבודה סדורה רצינית ורבת משמעויות".

בדומה לחברי ועדת וינוגרד, שיבח גם אולמרט את גבורת לוחמי צה"ל במלחמה הכושלת. "בעניין אחד לא היה צורך להפיק שום לקח – בעניין הגבורה והאומץ", אמר. "כולנו ראינו את המסירות והדבקות במשימה, האומץ וההקרבה יוצאי הדופן, כפי שבאו לידי ביטוי בקרבות הקשים".

"מדינת ישראל בשנתה ה-60 היא מדינה חזקה בעלת עוצמה צבאית ובעלת כושר הרתעה המוכר היטב לכל מי שצריך להכיר", סיכם אולמרט. "בטוחים בעצמנו ובכוחנו אנו צועדים כיום בדרך שלום וביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully