וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחרור המוקדם של רוצחי דני כ"ץ שגוי"

פנחס וולף

20.2.2008 / 14:02

בני משפחתו של הילד דני כ"ץ, שנרצח לפני 24 שנה, עתרו נגד השחרור המוקדם של רוצחיו. הפרקליטות: "אין עילה לבטל את ההחלטה"

נטע גרנות

צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות

בדיון הראשון שהתקיים היום (רביעי) בבג"ץ בעתירה של משפחת הילד דני כ"ץ, שנרצח לפני 24 שנה בהיותו בן 15, נגד קציבת עונשם של רוצחיו, טענו בני משפחתו כי "קציבת העונש היא שגגה חמורה". לטענתם, כל הליך קציבת העונש לא היה תקין מפני ש"שכחו להזמין את משפחת הנרצח לדיון בו הוחלט על השחרור המוקדם". הם הוסיפו, כי "המדינה מודה שיש כאן טעות, אבל מאוחר מדי לתקנה".

נציגי המדינה אמרו בתגובה לטענת העותרים כי הם מביעים צער על כך שבני המשפחה לא זומנו להשמיע את דעתם בפני ועדת השחרורים. עם זאת, נציגי המדינה טענו כי הדבר אינו יכול להוות עילה לביטול ההחלטה לקצוב את עונשם של הרוצחים.

נשיא המדינה שמעון פרס אישר לפני כשלושה חודשים את המלצת ועדת השחרורים ושר המשפטים דניאל פרידמן לקצוב את עונשם של הרוצחים ל- 25-35 שנים. בשל ניכוי שליש וקיצור מינהלי של עונשיהם, ישתחררו החמישה מבית הכלא כבר בזמן הקרוב.

פרשת הרצח מטרידה את המערכת המשפטית מאז נמצאה גופתו של הנער דני כ"ץ בשנת 1983 בשדה נטוש ליד סכנין, שלושה ימים לאחר שנעלם סמוך לביתו בחיפה. על הגופה נמצאו סימני חנק ותקיפה מינית. בערימת זבל ליד המערה נמצאה מעטפה שעליה שמו של סמיר גנאמה מסכנין, שהכחיש כל קשר לרצח, אך בהמשך הודה והביא למעצרם של הארבעה האחרים. כל החמישה הודו במעשה.

מאז טוענים המורשעים כי הודאותיהם נגבו תוך שימוש באלימות קשה ובאמצעים פסולים, וכי הם חפים מפשע. עד כה לא ביקשו החמישה חנינה או קציבת עונש, מכיוון שהם אינם מוכנים להודות במעשה, אלא דרשו משפט חוזר. ואולם לאחרונה, לאחר שדיון חוזר בבית המשפט העליון קבע כי ההרשעה תקפה ועומדת, ביקשו המורשעים משר המשפטים דניאל פרידמן את קציבת עונשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully