וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמניה: רה"מ המכהן ניצח בבחירות

20.2.2008 / 11:33

סרז' סרקיסיאן ניצח בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות עם 52% מהקולות, וככל הנראה לא יזדקק לסיבוב שני

ראש ממשלת ארמניה, סרז' סרקיסיאן, ניצח אתמול (שלישי) בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות, ואולם האופוזיציה טענה שההצבעה לוותה באלימות וזיופים. תוצאות כמעט סופיות מראות כי סרקיסיאן קיבל 52% מהקולות, לעומת הנשיא לשעבר לב טר-פטרוסיאן שקיבל רק 21% בלבד. לפי תוצאות אלו, לא יצטרך סרקיסיאן לערוך סיבוב שני, מאחר וקיבל מעל ל-50% מהקולות. הנוכחות בקלפיות היתה גבוהה, עם 70% מבין 2.3 מיליון בוחרים זכאים, מסרה וועדת הבחירות הארמנית. שבעה מועמדים נוספים התמודדו אף הם בבחירות.

טר-פטרוסיאן אמר כי הבחירות היו מזויפות וקרא לעצרת מחאה בעיר הבירה יירבאן. טר-פטרוסיאן, נשיא ארמניה בין 1998-1991, שב והתעקש כי הוא המנצח האמיתי. לדברי דוברו, יש ראיות להפרות רציניות במהלך ההצבעה, לרבות הכאת נציגי מחנה טר-פטרוסיאן. מפקחים מהארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE ) וקבוצה של נציגים רוסים פיקחו על תהליך ההצבעה. הרשויות הארמניות הכחישו בתוקף עדויות למניפולציה בתהליך הבחירות.

סרקיסיאן הוא בעל ברית קרוב של הנשיא היוצא רוברט קוצ'ריאן והבחירות הנוכחיות היו אמורות להוות העברת שליטה חלקה לידי סרקיסיאן.

למרות היותה מדינה קטנה, לארמניה חשיבות אסטרטגית גבוהה. היא ממוקמת בין הים הכספי העשיר בנפט לבין שוקי הנפט והגז של מזרח אירופה. לדברי פרשנים, הנושאים העיקריים המעסיקים את תושבי ארמניה הם המלחמה באבטלה ופיתרון המחלוקת המתמשכת עם שכנותיה טורקיה ואזרבאיג'ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully