וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בתלונות תלמידים על התעללות

ספי קרופסקי

20.2.2008 / 10:44

כחלק משבוע ההסברה במשרד החינוך לתופעת ההתעללות עולה, כי נתקבלו השנה 602 פניות - לעומת 404 בשנת הלימודים הקודמת

בשנת הלימודים הנוכחית עלה מספר התלונות של ילדים ובני נוער על התעללות מינית ב-24% - לעומת שנת הלימודים הקודמת. כך עולה מנתוני היחידה למניעת התעללות בילדים ובבני נוער, המופעלת על ידי משרד החינוך, שפורסמו היום (רביעי).

מהנתונים שפורסמו עולה, כי מתוך 602 פניות שהתקבלו ביחידה, 166 פניות עסקו בפגיעות של מבוגרים בילדים - לעומת 127 בשנת הלימודים הקודמת. 404 פניות להיוועצות התקבלו אודות פגיעות מיניות בקרב קטינים, לעומת 321 אשתקד, ו-26 פניות כלליות התקבלו ביחידה לעומת 36 בשנת הלימודים הקודמת.

הנתונים מפורסמים כחלק משבוע הסברה במערכת החינוך נגד אלימות מינית, שבמסגרתו יערכו בבתי הספר ברחבי הארץ שיעורים וסדנאות שיעסקו בנושא. בין השאר, יעברו התלמידים סדנאות בנושאים כגון: "הורדת מכנסיים – משחק או הטרדה מינית?, תכנים לא ראויים ברשת, וזיהוי והיכרות עם תופעות ההטרדה המינית". דגש מיוחד יינתן בשיעורים על האינטרנט, ועל נגישותם של בני הנוער לתכנים ולאנשים זרים באמצעות הרשת.

בתוך כך, ראש היחידה למניעת התעללות בילדים ובבני נוער, גב' שוש צימרמן, אמרה כי "תופעת ההטרדה המינית בחברה ובקרב בני הנוער נפוצה הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב", שכן "החברה אינה מודעת תמיד להגדרה, מהי הטרדה מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully