וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לחוקר פרטי ששיחד עובדי מדינה

נתיב נחמני

20.2.2008 / 10:31

מגזר הדין עולה, כי אמיר בן נאים ניהל משרד חקירות ללא היתר, שיחד בכירים בביטוח לאומי ומס הכנסה וקיבל בתמורה מידע חסוי

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) שנתיים מאסר בפועל ו-12 חודשים על תנאי על אמיר בן-נאים, שבמשך למעלה מ-10 שנים ניהל משרד חקירות באופן לא חוקי וללא היתר, תוך השגת מידע חסוי באמצעות שוחד לעובדי מדינה בכירים. מגזר הדין עולה, כי נאים קיים קשר עם בכיר במס הכנסה בשם חיים ליבוביץ על מנת לקבל ממנו מידע המצוי במאגריו. את המידע הזה מכר לחוקרים פרטיים אחרים על פי הזמנה.

עוד עולה, כי בתמורה למידע גמל נאים לליבוביץ בארוחות במסעדות ובסיוע בפתירת ענייניים אישיים. בדרך דומה השיג מידע גם מהמוסד לביטוח לאומי, בכך שנעזר בקרובת משפחתו, שירי להב, ששימשה כפקידת גביה במוסד לביטוח לאומי והשיגה עבורו פרטי מידע רבים על אזרחים ממאגרי המוסד. ללהב גמל בן-נאים, בכך שסיפק לה סם מסוג חשיש. השופטים גזרו על להב עונש של 12 חודשי מאסר.

בן נאים פעל בדרך דומה עם מוקדן לקוחות עסקיים בחברת בזק יוסי פליישמן והשניים, בעזרתו של אדם נוסף, קשרו קשר להוצאת פרטי מידע ממאגר המידע של החברה, זאת בתמורת לסכומי כסף זעומים של בין 100 ל-200 שקלים.

"הנאשם עמד במרכז הצומת של קבלת ומתן אלפי פרטי מידע שהוצאו שלא כחוק ממאגרי מידע חסויים", אמרו השופטים בפסיקתם. כמו כן, "פעל הנאשם לאורך תקופה ובאופן שיטתי, רציף, מתוכנן ומחושב ולא חדל ממעשיו עד מעצרו", הוסיפו. "מאחורי פניו המהוגנות מסתתר עבריין סדרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully