וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה חוגג "הוואי 10:0"

טלי גולדשטין

20.2.2008 / 12:40

אובמה הביס את הילרי קלינטון בפריימריז בוויסקונסין ובהוואי. מקיין גרף שוב ניצחון סוחף מול מייק האקבי

(צילומים: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

הסנטור הדמוקרטי ברק אובמה הביס שוב את יריבתו הילרי קלינטון, בפריימריז בוויסקונסין ובהוואי, שנערכו היום (רביעי) בלילה. ניצחון זה, עשירי ברציפות לאובמה, בא לפני הפריימריז שייערכו ב-4 במרץ במדינות אוהיו וטקסס, בהם יאבקו המועמדים על 334 צירים. במחנה הרפובליקני, הסנטור ג'ון מקיין גרף ניצחון סוחף מול מייק האקבי בוויסקונסין ובוושינגטון.

לפי נתוני רשת "פוקס", צבר אובמה בוויסקונסין 58% מקולות הבוחרים לעומת 41% שצברה קלינטון. אובמה ניצח את קלינטון גם בפריימריז בהוואי, עם 76% מקולות הבוחרים מול 24% לקלינטון.

מקיין צבר 55% מקולות הבוחרים באותה מדינה לעומת 37% של האקבי. נתונים ראשונים מהפריימריז במדינת וושינגטון מראים כי מקיין צבר 48% מקולות הבוחרים לעומת 21% בלבד שצבר האקבי.

אם בוחנים את מצב המועמדים השונים לפי מספר הצירים שברשותם, בידי אובמה 1318 צירים מתוך 2,025 צירים שנדרשים לבחירת מועמד המפלגה הדמוקרטית בעוד בידי קלינטון 1245 צירים. מספר הצירים שהיו מונחים על כף המאזניים בוויסקונסין היה 74, בעוד בהוואי נלחמו המועמדים על 20 צירים.

מקיין רושם לזכותו 942 צירים ואילו האקבי מחזיק ב-245 צירים. זאת מתוך 1,191 הצירים הנדרשים במפלגה הרפובליקנית על מנת להיבחר כמועמד לנשיאות.

לפי הסקרים מהקלפיות בוויסקונסין עולה כי אובמה הצליח לקצור הצלחה הקרב קהל בוחרים שהיה שמור בעבר לקלינטון – נשים וחברי איגודים מקצועיים בנוסף לבוחרים מבוגרים. אובמה המשיך לזכות בתמיכה בקרב אוכלוסיית הגברים הלבנים והצעירים ונחל הצלחה מפתיעה גם בקרב בוחרים בעלי הכנסה נמוכה.

מקיין לועג ל"שינוי" של אובמה

קלינטון לא ביזבזה אף רגע ורמזה כי מעתה ואילך תנקוט בגישה קשוחה יותר כלפי אובמה. בנאום שנשאה באוהיו זמן קצר לאחר שהקלפיות בוויסקונסין נסגרו, ציינה קלינטון את חוסר הניסיון של אובמה ותמיכתו בתוכנית לביטוח בריאות שלא יכסה את כל אזרחי המדינה. "זוהי הבחירה העומדת בפנינו: אחד מאיתנו מוכן להיות הרמטכ"ל בעולם מסוכן. אחד מאיתנו התמודד בעבר עם אופוזיציה רפובליקנית רצינית – ואחד מאיתנו מוכן לעשות זאת שוב", אמרה קלינטון.

בעודה נושאת דברים, הופיע אובמה על הבמה בעצרת בחירות בטקסס ורשתות השידור מיהרו לקטוע את שידור נאומה של קלינטון, סימן נוסף לכוחו של המועמד המוביל. "יוסטון, אני חושב כי המראנו בהצלחה", אמר אובמה בפני קהל מריע של 20 אלף בני אדם. "השינוי אותו אנו מבקשים עדיין נמצא במרחק חודשים, ואנו זקוקים לאנשים הטובים של טקסס לעזור לנו להשיגו", הוסיף אובמה.

בצד הרפובליקני, בעת נאום הניצחון שנשא באוהיו, לעג מקיין לאובמה, זאת מיד אחרי שזה ירד מהבמה . "נילחם כל רגע בכל יום בקמפיין זה על מנת להבטיח כי האמריקאים לא ילכו שולל אחר קריאות רהוטות אך חסרות משמעות לשינוי, המבטיחות לא יותר מאשר חופשה מההיסטוריה וחזרה להבטחות מזויפות ומדיניות מזויפת השמה מבטחה בממשלה ולא באנשים. שינויים אלו שאנו מציעים ישקפו ויסתמכו על חוזקם, שאיפותיהם והגינותם של האנשים אותם אנו משרתים", הוסיף מקיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully