וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: "פרס פוגע במוסד דמוקרטי חשוב"

פנחס וולף וספי קרופסקי

20.2.2008 / 9:22

מיכה לינדנשטראוס תקף את סירובו של הנשיא לערוך ביקורת במשכן הנשיא. "לא מאמין שדבר כזה יכול לקרות במדינת ישראל"

ערוץ הכנסת

(וידאו: ערוץ 99 - ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את סירובו של נשיא המדינה שמעון פרס לאפשר לערוך ביקורת במשכן הנשיא. בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת אמר לינדנשטראוס כי "זה פשוט מקומם שפוגעים במוסד דמוקרטי חשוב".

לדבריו, "אנו לא מבקשים לבקר את הנשיא עצמו, אלא רק את האדמיניסטרציה". לינדנשטראוס הוסיף כי "יש לנו הרגשה שהרבה פעמים משחקים איתנו בהלוך ושוב. המדיניות הזו אינה נכונה ואינה ראויה. ב-1 באפריל נתחיל את הביקורת במוסד. אני כולי תמיהה, אני לא מאמין שדבר כזה יכול לקרות במדינת ישראל, זה לא בא בחשבון".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל) חיזק את דבריו של המבקר ואמר כי "אין סיבה שמוסד ממלכתי יהיה חסין מביקורת מנהלית". לדבריו, "מבקר המדינה עורך ביקורת גם על המנהל של הכנסת".

העתון "מעריב" פרסם הבוקר כי הנשיא סירב לבקשתו של המבקר לערוך ביקורת במוסד הנשיא. לפי הדיווח, פרס טען כי למבקר אין סמכות לערוך ביקורת במשכן הנשיא. במוקד הוויכוח עומדת פרשנות של חוק יסוד נשיא המדינה, הקובע כי נשיא המדינה נמצא מחוץ לתחום הביקורת של מבקר המדינה. מקורביו של פרס טוענים כי החוק תקף גם לגבי משכן הנשיא, בעוד שבמשרד המבקר טוענים כי בסמכותם לבקר את משכן הנשיא.

"כל אזרח רשאי לעיין בספרים"

בתגובה רשמית מבית הנשיא, נמסר כי במקום מתנהל מנגנון ביקורת מיוחד, הזהה לזה שמופעל על ידי מבקר המדינה. "מעבר לעובדה שחלים על בית הנשיא תהליכי ביקורת מקצועית וקפדנית, החשב הכללי בבית הנשיא כפוף ומופעל על ידי החשב הכללי במשרד האוצר", נכתב בהודעה.

עוד ביקשו להבהיר מלשכתו של הנשיא פרס, כי "כל האינפורמציה הקשורה לקליטת עובדים, למכרזים והתקשרויות חוזיות ואחרות ולתשלומים, מתבצעים בשקיפות מלאה ובאמצעות החשב הכללי באוצר. כל אזרח בישראל, וכן מבקר המדינה רשאים לעיין בספרים ולקבל את התמונה המלאה מהחשב הכללי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully