וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "נמשיך במו"מ כדי להגיע להסכם"

טלי גולדשטין וספי קרופסקי

20.2.2008 / 13:06

יו"ר הרשות ריכך את דבריו של חבר צוות המו"מ הפלסטיני שאמר, כי על הפלסטינים לשקול הכרזת עצמאות באופן חד צדדי כמו קוסובו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ניסה לעדן את דברי עוזרו יאסר עבד רבו מהבוקר (רביעי), ושלל את האפשרות כי ינקוט בצעד כדוגמת הכרזת עצמאות חד צדדית בזמן הקרוב. "נמשיך במו"מ במטרה להגיע להסכם שלום במהלך 2008, הסכם הכולל יישוב כל הנושאים, לרבות ירושלים", אמר אבו מאזן בהצהרה שפירסם.

עם זאת, הוא הוסיף כי "במידה ולא נצליח להשיג זאת והשיחות יגיעו לקיפאון, נפנה שוב לאומה הערבית שלנו במטרה לקבל את ההחלטה ההכרחית ברמה הגבוהה ביותר", אך לא פירט מהן האפשרויות.

מוקדם יותר היום אמר יאסר עבד רבו: "על הפלסטינים לשקול הכרזת מדינה עצמאית באופן חד צדדי במידה ושיחות השלום עם ישראל ימשיכו לדשדש". עבד רבו, החבר בצוות המשא ומתן הפלסטיני, אמר כי אם לא יושג הסכם עם המדינה היהודית, על הפלסטינים לשקול הכרזת עצמאות, בדומה להכרזת העצמאות של קוסובו מוקדם יותר השבוע.

"אם הדברים לא יתקדמו בכיוון של עצירה ממשית של פעילות ההתנחלויות ובכיוון של משא ומתן רציני ומתמשך, אזי עלינו לקחת את הצעד ולהכריז על עצמאותנו באופן חד צדדי", אמר עבד רבו.

גורמים מדיניים בירושלים אמרו בתגובה לדברים, כי "יש הבדלים דרמטיים בין סוגיית קוסבו לבין הסוגייה הפלסטינית, ואנחנו לא מתרגשים מהדברים האלו". עם זאת רמזו הגורמים, כי זו אחת הסיבות שישראל עדיין לא השמיעה עמדה ברורה באשר לעצמאותה של קוסובו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully