וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: מחיר הנפט חצה את רף ה-100 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

20.2.2008 / 0:10

מחיר הנפט הגולמי זינק אתמול לשיא של כל הזמנים, על רקע חששות שארגון אופ"ק יקצץ את תפוקת הנפט

מחיר הנפט הגולמי בניו יורק זינק בקרוב ל-5% לשיא חדש, ונסגר לראשונה מעולם מעל לרמה של 100 דולר לחבית, על רקע חששות כי ארגון אופ"ק יקצץ את תפוקת הנפט. מחיר הבנזין זינק לשיא של כל הזמנים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במרץ נסגרו במחיר של 100.01 דולר לחבית, זינוק של 4.51 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך המסחר נסק מחירם לשיא של 100.1 דולר לחבית.

מחיר הנפט, אשר חצה בחודש שעבר לראשונה את רף ה-100 דולר לחבית, קפץ בכ-12 דולרים מאז ה-8 בפברואר, אז נסגר ברמה של 88.11 דולר לחבית - שפל של חודש. החוזים על הבנזין למסירה במרץ נסגרו בניו יורק במחיר של 2.6031 לגאלון, זינוק של 10.93 סנט או 4.4%, לאחר שמוקדם יותר נסקו לשיא של 2.6169 דולר לגאלון.

"השוק מקבל הרבה תמיכה מהעובדה שארגון אופ"ק מדבר על קיצוץ בתפוקה", אמר האנליסט פיל פלין מ-אלרון טריידינג, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "על כך יש להוסיף את הפיצוץ בבית הזיקוק בטקסס, אשר דוחף אף הוא כלפי מעלה את המחירים", העריך פלין. "התאוששות מחיר הנפט פושט מדהימה. נדמה שהשוק פשוט מתעלם מהעובדה שההאטה בצמיחה הכלכלית צפויה לפגוע בביקוש", הוסיף פלין.

"נראה כי המשקיעים מסתערים על שוק האנרגיה בחמת זעם", אמר סגן נשיא MF גלובל, מייקל פיצפטריק, לסוכנות בלומברג. "אחת ההשקעות הטובות ביותר של שנה שעברה היתה אנרגיה", הוסיף.

נציגי ארגון אופ"ק, הארגון האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמי, ייפגשו ב-5 במרץ להחליט על מדיניות התפוקה של המדינות החברות בו. הארגון עלול להחליט על קיצוץ בתפוקת הנפט בשל הירידה בביקוש לנפט לחימום ברחבי העולם - כך אמרו שרי האנרגיה של אלג'יר ואיראן במהלך השבוע החולף. ארגון אופ"ק הוריד בשבוע שעבר את תחזית הצמיחה לביקוש העולמי לנפט ב-2008 ל-1.4%.

ונצואלה החלה בשבוע שעבר לצמצם את ייצוא הנפט לאקסון מוביל, ונשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, אמר כי המדינה שוקלת לתבוע את אקסון בגין חבות מס, ואיים על צמצום ייצוא הנפט לארה"ב.

פיצוץ עז ושריפה בבית זיקוק של חברת האנרגיה אלון USA מקבוצת אלון הישראלית (72%) במדינת טקסס בארה"ב אתמול, גרם להשבתת פעילות בית הזיקוק, שתפוקתו עומדת על כ-70 אלף חביות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully