וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לסייע לתושבי שדרות שרוצים לעזוב"

פנחס וולף

19.2.2008 / 19:48

בישיבה בכנסת, קראה עמותת "ידיד" להעניק סיוע כלכלי לתושבים העוזבים את העיר. 10% מתושבי שדרות עזבו מאז 2000

עשרה אחוזים מתושבי שדרות נטשו את העיר מאז שנת 2000 - כך עולה מנתונים שהגיעו ליו"ר ועדת פניות הציבור של הכנסת, ח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו). בישיבת הוועדה שהתקיימה היום בנושא תשלומי משכנתאות ודיור סוציאלי לתושבי שדרות ועוטף עזה, קראה עמותת "ידיד" לסייע לאוכלוסיה שעוזבת את האזור.

אנשי העמותה דרשו בין היתר, כי התושבים שעוברים מחוץ לקו העימות יהיו זכאים לסיוע בשכר דירה בדרגה הגבוהה ביותר, כל עוד נמשך המצב המיוחד בעורף במקום מגוריהם. בנוסף, הם דרשו להורות לבנקים למשכנתאות להקפיא את ההליכים המשפטיים הקשורים באי עמידה בתשלומי משכנתא על נכסיהם ביישובי קו העימות.

סמנכ"ל "ידיד" רן מלמד הודיע, כי בכוונת העמותה להגיש בקרוב עתירה נגד המפקח על הבנקים. לטענתם, המפקח לא מתערב בנושא ולא מתווה מדיניות הקלה על תושבי שדרות.

הממונה על פניות הציבור בבנק ישראל עודדה פרץ אמרה בתגובה, כי אין בסמכותו של הממונה על הבנקים להורות על הימנעות מגביית המשכנתאות או על הקפאת תשלומי המשכנתא. לדבריה, מדיניות בנק ישראל אומרת כי אין להטיל על הבנקים לשאת בנטל הכלכלי שנוצר עקב המצב בשדרות ועוטף עזה. "זה תפקיד המדינה, ככל שהיא מוצאת לנכון", אמרה פרץ.

בפתח הישיבה, מחתה ח"כ לנדבר על כך שלדיון לא הגיעו נציגי משרד ראש הממשלה. ההיעדרות נומקה בכך שנושא הסיוע בשכר דירה נמצא בטיפול משרד השיכון, והוא הגורם המוסמך לתגובה בשם הממשלה. לעומת זאת, משרד השיכון מסר לוועדה כי הדבר תלוי בהחלטת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully