וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ניצח בוויסקונסין, מקיין בוושינגטון

שי אילן

20.2.2008 / 4:29

הפריימריז הדמוקרטי עדיין במלוא כוחו, ואנשי קלינטון מאשימים את אובמה בהעתקת נאומים. בן אנד ג'רי הכריזו על תמיכתם בו

ברק אובמה ניצח הלילה (שלישי) את הילרי קלינטון בפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית במדינת ויסקונסין.

הפריימריז בוויסקונסין היו אמורים להיות, על פי כל התאוריות המוקדמות, לפרוטוקול בלבד. העובדה שבשלב כל כך מאוחר במרוץ הדמוקרטי עדיין ניטשת מלחמת חורמה בין הילרי קלינטון לברק אובמה סיפקה פרנסה רבה לפרשנים פוליטיים, שהיו אמורים כבר להשחיז את עטיהם לקראת ההתמודדות האמיתית, זו על הנשיאות.

הסקרים, שבמערכת הבחירות הנוכחית הוכח שוב ושוב שהקשר בינם לתוצאות הסופיות רופף במקרה הטוב, מנבאים יתרון גדול לאובמה, גם בהוואי, המדינה בה גדל אובמה שגם בה נערכים היום פריימריז. משתי המדינות יחד ייסעו 94 צירים לוועידה הדמוקרטית באוגוסט. מנהל הקמפיין של אובמה דיוויד פלוף ציין שוויסקונסין היא מדינה שרוב מצביעיה שייכים לשכבות עובדות ומספר השחורים בה הוא קטן. "לפי ההגדרות של מחנה קלינטון, זה אמור להיות אזור ידידותי מאוד מבחינתם", אמר.

בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית, שנערכו במדינת וושינגטון, ניצח המועמד המוביל הסנטור ג'ון מקיין את יריבו מייק האקבי. ניצחון זה מעניק למקיין יתרון נוסף על יריבו ומקרב אותו לזכייה במועמדות לנשיאות מטעם הרפובליקנים.

פרשת הנאומים הגנובים

שני המועמדים הדמוקרטים נושאים את עיניהם לפריימריז שייערכו ב-4 במרץ באוהיו ובטקסס, בהם יבחרו לוועידה 334 צירים, ותיאורטית יתכן שהמרוץ יוכרע. הילרי קלינטון מובילה בשניהם, אבל בסקרים האחרונים נראה שאובמה סוגר את הפער, וסקר אחד אפילו מראה על שוויון.

ובינתיים שוב עבר המרוץ לפסים אישיים. הילרי קלינטון מאשימה את אובמה בגניבות ספרותיות מנאומים של אחרים. בארוחת ערב חגיגית במילווקי הדף אובמה את האשמותיה שהקמפיין שלו מבוסס על מילים בלבד, שאין מאחוריהן מעשים. "אל תגידו לי שלמילים אין ערך", אמר אובמה. "האם 'יש לי חלום' (נאומו המפורסם של מרטין לותר קינג) הוא רק מילים"? שאל. "אנחנו רואים כמובנת מאליה את העובדה שכל בני האדם נולדו שווים", הוא ציטט את הכרזת העצמאות של ארצות הברית ושאל "האם אלה רק מילים"?

הילרי קלינטון חשפה את העובדה שהמשפטים הללו לקוחים מנאומים של מושל מסצ'וסטס, דוול פטריק, ידידו של אובמה. פטריק אמר מילים אלה במסע הבחירות שלו ב-2006, בו ניצח בהתמודדות על משרת המושל. "אם כל הקמפיין שלך מבוסס על מילים, כדאי שאלה יהיו מילותיו שלו, אני חושבת", אמרה הילרי קלינטון.

ברק אובמה התייחס בקלות ראש להאשמות. "זה לא ביג דיל", אמר. הוא סיפר שפטריק עצמו הציע שהוא ישתמש בנוסח. הוא הודה שהיה עליו להביא דברים בשם אומרם. "לא עשיתי את זה הפעם", אמר אובמה, בלי לספק הסבר.

דובדבנים למען שינוי

ואובמה זוכה כעת לתמיכה מתוקה מבן כהן וג'רי גרינפלד, הם "בן אנד ג'ריז". השניים הודיעו שאובמה הוא המועמד המועדף עליהם ואף הגדילו לעשות והשאילו למסע הבחירות שלו בוורמונט שני כלי רכב לחלוקת גלידה שייקראו "אובמובילים". מכלי הרכב הם יחלקו טעם מיוחד שייקרא "דובדבנים למען שינוי". באחד מהבלוגים הפוליטיים האמריקאים התבדחו שאנשי מסע הבחירות של הילרי קלינטון אמרו ש"דובדבנים למען שינוי" דומה באופן חשוד לטעם "דובדבני היובל" של חברת בסקין רובינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully