וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבדק הדלפת מידע מהרשות להלבנת הון

פנחס וולף

19.2.2008 / 18:42

משרד המשפטים הודיע שצוות מטעמו יחקור נסיבות מסירת מידע לרוסיה על אנשי עסקים שהתכוונו לרכוש את בית הזיקוק לנפט

משרד המשפטים מינה צוות לבדיקת הדלפת חומר מסווג מהרשות להלבנת הון למקבילתה ברוסיה. כך הודיע היום מנכ"ל המשרד משה שילה, בישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. הוועדה התכנסה בעקבות דיון דחוף ביוזמת היו"ר, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה). בצוות הבדיקה יהיו חברים בין השאר נציגים ממשרד המשפטים, מהמשטרה ומהשב"כ.

מההודעה עולה, כי המידע שהועבר כלל פרטים אודות מועמדים לרכישת בית הזיקוק לנפט (בז"ן), וביניהם איש העסקים ליאוניד נבזלין. נציגו של נבזלין, עו"ד דוד ליבאי דרש לקבל את החומר שהועבר לרוסיה.

"צריך לבדוק מדוע הרשות לא הודיעה למשקיעים מיד שארעה התקלה, כדי שיוכלו להגן על האינטרס שלהם", אמר ליבאי. "זה לא סוד שמי שעמד בראש חברת יוקוס, וביניהם נבזלין, נרדף על ידי השלטונות ברוסיה. יש לשלטונות עניין לתפוס אותם ואת רכושם, כדי שהון זה לא יסייע למתנגדי המשטר. אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לנקוט בכל האמצעים כנגד הפרת התחייבות שלטונית".

ח"כ בן ששון הודיע כי הוועדה תקיים דיון נוסף להמשך בירור הפרשה. "אנחנו נמצאים במערכה על אמון הציבור ברשויות המדינה", הוא הסביר. "הביקורת שלנו לא נועדה לערער אמון זה, אלא לזקק את מערכת היחסים בין הציבור לבין רשויות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully