וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: חוק איסור עישון בבסיסי צה"ל

פנחס וולף ויהושע בריינר

19.2.2008 / 17:36

העישון ייאסר במבנים סגורים במתקני צה"ל, המשטרה והשב"ס. "בעזרת הסברה וחינוך, גם מספר המעשנים בקרב החיילים יירד"

חוק איסור העישון במקומות ציבוריים מגיע גם לצה"ל: מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שניה ושלישית חוק האוסר את העישון במבנים סגורים בסיסי צה"ל, במתקני ביטחון של המשטרה, השב"ס, משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה. לפי החוק, שייכנס לתוקפו בעוד ארבעה חודשים, העישון יותר באזורים מיוחדים לכך.

"חוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים היטיב עם אוכלוסיית הלא מעשנים בצורה דרמטית", אמר יוזם החוק, ח"כ יואל חסון (קדימה). "אני מאמין שבעזרת הסברה וחינוך נכון נגד תופעת העישון, יירד מספר המעשנים גם בקרב החיילים".

בישיבה מקדימה לאישור החוק בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, התחייב הצבא לנסח פקודת מטכ"ל בנושא ולאכוף את החוק בעצמו. הצבא התחייב עוד, כי יקיים פעילויות חינוך והסברה בנושא בקרב החיילים.

החוק עבר בתמיכתם של של 13 חברי כנסת, למול התנגדותו של ח"כ משה שרוני (הגמלאים), הידוע כמעשן.

בצה"ל מברכים

בצה"ל ברכו על החוק החדש. כבר לפני כשלוש שנים אסר הרמטכ"ל דאז משה (בוגי) יעלון על החיילים והקצינים לעשן במבנים סגורים ובמשרדים אישיים. בנוסף, נאסר העישון בשטחים הפתוחים בבסיס. בעקבות כך הוקצו בכל בסיס מספר פינות עישון מוסדרות.

מצה"ל נמסר, כי בעיית העישון ידועה ומטרידה מאוד את חיל הרפואה. על פי נתוני החיל, כ-34% מהחיילים ו- 24% מהחיילות בצה"ל – מעשנים. 9% אחוזים מהחיילים מתחילים לעשן במהלך שירותם הצבאי. חיל הרפואה מקיים אחת לשלושה חודשים סדנאות מיוחדות להפסקת עישון עבור אנשי קבע.

שני הרמטכ"לים האחרונים ידועים כאוהבי ניקוטין. דן חלוץ, מעשן כבד, ניסה להגמל מהעישון במהלך כהונתו, אך ללא הצלחה. גם הרמטכ"ל הנוכחי גבי אשכנזי נראה מעשן מפעם לפעם סיגריה במהלך הפסקות בדיונים, אך רק מחוץ למבנים ובפינות העישון המוסדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully