וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך חמק האלוף אלמוג ממעצר בבריטניה

שי אילן

19.2.2008 / 15:28

דו"ח של ועדה לחקר האירועים סביב הכוונה לעצור את דורון אלמוג בבריטניה ב-2005 קובע: המשטרה חששה מקרב עם מאבטחיו

אלוף (מיל') דורון אלמוג לא נעצר על ידי המשטרה בבריטניה בשנת 2005 משום שהיא חששה מעימות מזוין עם מאבטחיו ועם אנשי אל על, כך נמסר בכלי התקשורת בבריטניה.

האלוף אלמוג טס לבריטניה לביקור בכמה קהילות יהודיות. קבוצה של עורכי דין מקומיים הגישה נגדו תלונה על פשעי מלחמה בעקבות הוראתו בשנת 2002 להרוס 50 בתים פלסטיניים בעזה. לטענת עורכי הדין, אלמוג הורה על ההריסה כנקמה על פעולות טרור פלסטיניות ובניגוד לחוק הבינלאומי המגן על רכוש אזרחי בעת מלחמה.

המשטרה בשעתו סירבה להתערב בטענה שהיא נתונה בלחץ רב, בעקבות איומי הטרור על לונדון, אולם עורכי הדין פנו לשופט שנעתר לבקשתם להוציא נגד אלמוג צו מאסר. אלמוג הצליח להתחמק מהמאסר וחזר לישראל. ועדה עצמאית החוקרת תלונות נגד המשטרה בדקה את השתלשלות האירועים. על פי הדו"ח, המשטרה התכוונה לעצור את אלמוג כשיעבור בנקודת הבידוק של שלטונות ההגירה. אחר כך היא התכוונה לקחת אותו לתחנת משטרה כדי לשקול אם להשאירו במעצר.

אל על מנעה מהמשטרה גישה למטוס

אולם שגרירות ישראל קיבלה מידע על הכוונה, והיא עדכנה את אלמוג. האלוף ואישתו נשארו במטוס של חברת "אל על" במשך כל הזמן שהוא בילה על הקרקע בנמל התעופה "הית'רו". למרות שהיחידה שהייתה מופקדת על המעצר ביקשה לעלות למטוס, חברת "אל על" סירבה לתת לה גישה.

ג'ון מק'בריין, קצין בכיר ביחידה נגד טרור שפיקד על הפעולה כתב אחר כך בדו"ח שלו על הסיבה שהמעצר לא בוצע: "אחד השיקולים היה שלטיסות אל על מצטרפים מאבטחים חמושים, וזה היווה בעיה מבחינת בטיחות הציבור".

עוד אומר מק'בריין כי: "לא היה לנו מידע אם אלמוג טס עם מאבטחים אישיים חמושים, כיאה למעמדו". סיבה נוספת שהוזכרה היא החשש מההשלכות הבינלאומיות שיהיו לפעולה של כוח חמוש בשדה התעופה. פרט בולט שנעדר בדו"ח נוגע לגורם שהדליף לאלמוג את המידע על הכוונה לעצור אותו. כזכור, שר החוץ הבריטי דאז, ג'ק סטרואו, התנצל בפני שר החוץ הישראלי על אי הנעימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully