וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מפחיד משתחררים באיומי סרק

19.2.2008 / 14:46

לאחרונה הוחלט בצה"ל לפסול את רשיון הנהיגה של משתחררים על רקע נפשי, אך הוראה כזו טרם אושרה. "ספק אם תעבור בבג"ץ"

צה"ל נאבק תקופה ארוכה בתופעת השחרור על רקע נפשי. בימים האחרונים נראה היה שבצבא העלו הילוך במאבק כשקצינים וחיילים קיבלו לידיהם מסמך שבו נכתב כי החל מ-2008 ייפסל רישיון הנהיגה של כל אדם שקיבל פטור נפשי לפני או במהלך שירותו הצבאי.

על פי המסמך, ההחלטה התקבלה בדיון שנערך לאחרונה בין גורמי צבא, משרד המשפטים ומשרד התחבורה. בדיון לקחו חלק בין היתר קצינים בכירים, בהם קצין הלוגיסטיקה הראשי, תת אלוף איציק בן טוב וראש חטיבת כח אדם, אלוף משנה ציקי סלע. בנוסף נקבע בדיון, כי תוקם ועדה ייעודית שאמורה לבחון את יישום ההחלטה.

אולם מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי מדובר, לפחות לעת עתה, באיום סרק שכן הוראה שכזו, שבה רישיון הנהיגה נפסל באופן אוטומטי עם השחרור מצה"ל, אינה קיימת כלל. כיום, מי שמקבל פטור רפואי מוזמן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שם הוא נבדק ומתקבלת החלטה האם אכן יש לפסול את רישיון הנהיגה של המשתחרר הטרי.

"ענישה על ידי פסילת רישיון הנהיגה פוגעת בזכויות האדם של מי שמשתחרר על סעיף נפשי", אומר עו"ד איילון אורון, מומחה לדיני תעבורה, "אם אדם משתחרר על רקע בעיות נפשיות, זו איננה הוכחה שאינו יכול לנהוג. אם החלטה שכזו קיימת, מדובר בנושא בעייתי שספק אם יעמוד במבחן בג"ץ".

"איננו מתייחסים לפרסומים הנוגעים למסמכים פנימיים", נמסר בתגובה מדובר צה"ל. "יש לציין, כי אין בסמכות צה"ל לשלול או לנתק רשינות נהיגה".

בנוסף, על פי התכנון של אגף משאבי אנוש בצה"ל יקיימו בשנה הקרובה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וצה"ל מחקר, שבו ייבדק האם אנשים שהשתחררו על רקע נפשי היו מעורבים יותר בתאונות דרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully