וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברור שהרשות טרם יכולה ליישם ההסכמות"

ספי קרופסקי

19.2.2008 / 12:51

עם זאת, אמרה שרת החוץ שהפסקת המו"מ לא תפסיק את הטרור, וכי "אנו מחוייבים לקיום תהליך השלום". הערב: פגישה מתוחה בין אולמרט לאבו מאזן

"הפסקת המשא ומתן לא תפסיק את הטרור - לכל אמירה אחרת אין אחיזה במציאות וגם אתם יודעים זאת". כך אמרה היום (שלישי) שרת החוץ ציפי לבני בוועידת הנשיאים בירושלים. לבני הסבירה, כי לא חשבה מעולם "שהכניסה למשא ומתן תתן פתרון לעזה, זה לא יהיה מספיק, אולי בטווח הארוך. המלחמה בטרור צריכה להמשיך ובכוח".

באשר ליכולתו של הצד השני לעמוד בתהליך המדיני, אמרה לבני כי "הפלסטינים עדיין לא יכולים ליישם את ההסכמות. זה ברור לנו. אך אם יש סיכוי – הוא קיים היום". לדבריה, "אני יודעת מהי האווירה בחלק מהמקומות. נכנסתי לפוליטיקה כשהייתה חלוקה בלתי נסבלת בעיני בין ימין ושמאל".

"חשבתי אז ואני חושבת גם היום שאנו מחויבים לקיים תהליך. אנחנו לא פטורים מלענות על השאלות הנוקבות מכל צידי המפה הפוליטית". שרת החוץ הבהירה כי "כדי שתהיה מדינה יהודית ודמוקרטית בטוחה בארץ ישראל – נצטרך לוותר על חלקים מארץ ישראל. אם לא נעשה את זה – משמעו שנוותר על מטרת העל כולה".

בתוך כך, הערב צפויה פגישה מתוחה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הפגישה תיערך על רקע המחלוקת בנוגע להכנסת סוגיית ירושלים למשא ומתן. ביום ראשון, הדגיש אולמרט כי סוגיית ירושלים תהיה האחרונה שתעלה על שולחן המשא ומתן. "הדבר נדון והוסכם ביני לבין נשיא הרשות הפלסטינית. זוהי הסוגיה הרגישה ביותר, המורכבת ביותר והחשובה ביותר", אמר. ואולם, היו"ר אבו מאזן מיהר להכחיש את דבריו של ראש הממשלה, ואמר כי לא תהיה דחייה בדיון על ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully